Java niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
1.289
Hallo allemaal,

Nu probeer ik al wat websites te openen die Java gebruiken. Maar ze openen niet bij mij, ik krijg gewoon een grijs vierkant te zien. Ik heb eerder ook al zo een probleem gehad dit was toen simpel op te lossen door een Java Virtual Machine te instaleren.

Alleen nu helpt het instaleren van een JVM niet meer. Hoe kan ik er voor zorgen dat Java toch word geladen op mijn computer?

Greetzz York
 
Ik heb die van microsoft.

Greetzz York
 
Heb jij op je pc internet aangesloten? of internet je toevallig in een netwerk met een proxy-server (bv AnalogX proxy)?

Ik heb namelijk met IE hetzelfde probleem. Ik heb java SDK 1.4 van java.sun.com gedownload en ik internet op mijn pc via een andere pc waar AnalogX proxy is geinstalleerd.
Ik heb ook het probleem dat wanneer er een applet op de site staat dat deze niet werkt (krijg je een grijs blok met daarin could not load blablabla). Door wat ik kon wijs worden van de java-console geloof ik dat IE de java-applet via een andere poort wou binnen halen dan mijn proxy ondersteunt.

Ik heb gisteren Opera gedownload en deze werkt perfect met java-applets als de pc achter een proxy server zit. En vind ook dat je Opera zeeeer goed kunt instellen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

De groeten,
Mark
 
Nee ik heb geen proxy server. Maar misschien helpt de Opera browser wel, ik ga hem nu even downloaden.

Greetzz York
 
Ik heb nu Opera geinstaleert maar ik krijg nu het volgende. Dan krijg ik een wit vlak waarin staat aplet downloaden. Maar dan krijg ik na 5 minuten fout bij het downloaden van plugin.

Greetzz York
 
Nee, hij doet het nog niet. :confused:

Greetzz York
 
Van dit probleem hebben wel allemaal last ja.

Greetzz York
 
Welke Windows? Welke versie van IE?

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb Windows XP en IE 6.


Greetzz York
 
Nee, het veranderd niks.
Ik heb nu inmiddels al 3 verschillende JVM geinstaleert gehad. Kan het misschien liggen aan de JVM?

Greetzz York
 
Geplaatst door York
Nee, het veranderd niks.
Ik heb nu inmiddels al 3 verschillende JVM geinstaleert gehad. Kan het misschien liggen aan de JVM?

Greetzz York
Toch niet tegelijkertijd he?
 
Nee allemaal onder beurt, ik wou effe kijken waneer die het deed. Maar bij geen van allen deed die het.

Greetzz York
 
Kan het soms zo zijn dat mijn browser java tegen houd?
Zo ja hoe kan ik dit dan allemaal uitschakelen?


Misschien ligt het daaraan.

Greetzz York
 
Effe denken. Eerder gaf ik aan om in "deze thread" te kijken. Als het goed is, heb je dus ook de browsertest gedaan. Ik kreeg toen als antwoord: "Nee, hij doet het nog niet". Maar de browsertest zou hebben aangegeven wat er fout was en wat je er aan kon doen.

Nu vraag je "Kan het soms zo zijn dat mijn browser java tegen houd?"

Eehhh ... zijn we weer bij af?:8-0:

Groetjes,
Bennie
 
De browser test verklaarde mijn browser gewoon goed . Maar kan het niet aan zo iets liggen dat die dat over het hoofd ziet. Want er moet toch ergens wat mis zijn.

Greetzz York
 
In die andere link heb ik nog wat suggesties aan de hand gedaan, wat er mogelijk nog meer mis kan zijn (firewall, AdBlockers, tijdelijke internetbestanden opruimen, etc). Maar als dat ook niet van toepassing is\geholpen heeft....

Je hebt nu dus IE ook al opnieuw geïnstalleerd? Klopt dat? En bij Opera krijg je dus ook al een foutmelding? Dat is dus ook al niet goed, want dat wijst op in ieder geval een instabiel systeem.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan