Java of c++?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stienoo

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Ik zou graag beginnen met programeren, maar ik weet niet of ik zou beginnen met java of c++.

Momenteel kan ik goed html en heb ik ook php onder de knie (en ook de bazis van (my)sql) dus zou ik het graag wat moelijker maken en beginnen aan het 'echte' werk.

Maar ik weet niet of ik zou beginnen met java of met c++, het is dus mijn vraag of ik zou beginnen met java of c++.

Beide programmeerprogramma's hebben een flink steile leercurve en zijn niet gemakkelijk. Wat mij goed bevallen is om met Visual Basic een begin te maken om te programmeren.
Daarmee heb je al snel een leuk uitziend programma wat ook nog goed werkt. Voor je dat met C++ voor elkaar hebt.
Als je de kans hebt om eens met Visual Studio te gaan werken. Daarmee kun je ook met Visual Basic werken, maar bevat eveneens modules voor zowel C++ als Java. Dat zou mooi zijn want dan kun je de verschillende talen eens bekijken en zien wat je het meeste aanspreekt.

Maar, is Visual Basic ook een taal?
En een Visual Studio is dat een programma ofz, en waar vind ik dat?

Graag wat meer uitleg :D

Maar, is Visual Basic ook een taal?
Yep, dat is het zeker, en relatief makkelijk te leren. Er zijn verschillende versies in omloop, de 'oudere' versie is VB6 (en die is er dan weer in Learning Edition, Professional en Enterprise). VB6 is nagenoeg hetzelfde als de VBA in Word, Excel en Access.
De nieuwe versie is VB.NET, die met het .NET framework werkt van MS. Het resultaat van een programma in VB.NET zou hetzelfde moeten zijn als in VC.NET of VC#.NET...

Visual Studio is de programmeeromgeving van Microsoft. Die zul je dan wel weer aan moeten schaffen, maar bv Visual Basic .NET Learning Edition is niet zo prijzig.

Visual Studio:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/vbasic/aa700919.aspx

Ja visual basic is ook een programmeer taal. Oorspronkelijk begonnen als Basic, maar in de loop der jaren enorm uitgebreid.
Visual betekent dat je de gebruikersinterface gewoon kunt tekenen: vensters, knoppen, textboxen, databases, teveel om op te noemen. En je kunt dan aan je objecten de programmeer-code koppelen.
Visual Studio is een programmeer-omgeving waarmee je in verschillende talen kunt programmeren.
Ook voor c++ en java kun je op bovenstaande visuele wijze gaan programmeren.
De volledige/professionele edities zijn nogal duur, maar Visual Studio heeft een express editie die je gratis kunt downloaden om een begin te maken met leren programmeren.
Kijk eens op:
http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/vstudio/express.aspx

En als je nog meer wilt weten: google op visual studio.

Heel veel plezier met programmeren gewenst.

Ok, heel veel dank, ik zal eens rondkijken maar er kent toch niemand toevallig een goede tutorial voor visual basic?

Voor een beginnend programmeur is Java wel degelijk aan te raden.
Door de uitgebreide javadoc waar zo goed als alle functies in beschreven staan is het redelijk makkelijk om zelf uit te zoeken hoe het werkt.

Visual studio is niet voor Java, maar wel voor J#. Een programmeertaal van microsoft welke van Java afgeleidt is.
Voor Java kan je bijvoorbeeld: Netbeans of Eclipse gebruiken.

Ja, wat moet ik nu pakken?
Van java heb ik wel een cursus van mijn neef die ooit les heeft gevolgd...
(Graag nog wat meer meningen)

Ik weet niet, visual basic ken ik nog niet, ik zal eens wat informatie erover opzoeken...

Ik ga beginnen met java, als het te moelijk is kan ik nog altijd overschakelen naar iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan