Java of C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik zit met een klein dilemma. Het is de bedoeling dat wanneer ik gedaan heb mijn studies, en ik als zelfstandige aan het werk kan gaan, ik een compleet database systeem op poten heb gezet. Geen zorgen, kheb nog minimaal 5 jaar te gaan ;), tijd zat zou ik zeggen. Nu was mijn vraag. Voor wat kies ik het best, een database systeem op Java of op C#. Ikzelf ben eerder geneigd om naar C# te gaan, maar aangezien Java en Mysql van hetzelfde bedrijf zijn (en ik mijn website al op mysql draai(ook nog maar in de beginfase)), zou de interactie misschien beter gaan met Java.

Als iemand hierover een mening heeft met een gefundeerde argumentatie, mag dit steeds doen. Hopelijk krijg ik hierdoor een beter beeld van wat te kiezen.

Iedereen zijn mening is welkom. (Een ander mogelijkheid is natuurlijk ook mogelijk, als je denkt dat dat nog beter is):thumb:

Zelf heb ik niet heel veel ervaring met c#, heb nog wel een jaar als vb programmeur gewerkt werk nu al weer een paar jaar met java.

Of je java of c# gaat doen ligt aan veel dingen. C# draait alleen op het windows machines. dus al je programma op Mac of Linux moet draaien val deze al gelijk af. Moet je integreren met ander windows producten (office oid) dan heeft c# weer de voorkeur.

Het voordeel van java dat het een hele open structuur heeft, je kan van (bijna) aan alle sourcecode komen en zo uitvinden hoe het precies werkt. c# is in dit opzicht meer een blackbox je bent ook meer afhankelijk van microsoft je vrij geeft.

Mijn collega is Java en Microsoft certified software engineer en heeft zich voor genomen nooit meer c# te programeren...

Of je java of c# gaat doen ligt aan veel dingen. C# draait alleen op het windows machines. dus al je programma op Mac of Linux moet draaien val deze al gelijk af. Moet je integreren met ander windows producten (office oid) dan heeft c# weer de voorkeur.

Begon plots te denken dat als je een administratief gedeelte (met je uitgaven, kosten, stock enzovoort) dat het wel nodig zou zijn omdat te kunnen exporteren naar excel, word en andere. Ik weet dat je open office (die ook van java is, denk ik) hebt, is het exporteren van info in je programma naar excel, word, ... even eenvoudig als met C# + microsoft office of zijn er toch wat meer moeilijkheden mee.

Een nog ander probleem zou bijvoorbeeld zijn dat ik telkens pdf-bestanden en txt-bestanden zou kunnen binnenkrijgen met informatie (in voorgeschreven fields). Met C# heb ik al gehoord dat je met een bepaalde code (module), waar mss. moet voor betaald worden, je ervoor kunt zorgen dat je programma specifieke informatie uit die pdf en text haalt. Is dit ook mogelijk met Java en in wat wordt je txt dan geopend in java (of is txt. nog geen supported extensie bij openoffice?)

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan