Zoals gezegd lijkt het mij dat het pakket er niet helemaal goed opstaat.
Voor je beeldvorming (XP 32-bit): De C:\Program Files\Java\Jre6 map is bij mij:
86,3 MB, 637 bestanden, 38 mappen.
Ik ga er wel vanuit dat zowel Configuratie-scherm -> Software en Windows Install Cleanup nu niets meer laten zien van welke Java (deel-)installatie dan ook. Check dat anders even na.
Wat je hierna zou kunnen proberen is:
1.
Hijackthis downloaden, en kijken of er daar java gerelateerde zaken worden opgestart danwel als plugin/BHO etc worden geladen. Vink die dan aan, en kies voor Remove selected.
2. (na uitvoering van 1.): Download en start
AutoRuns, en dan in het tabblad Everything kijken of je daar nog wat tegenkomt dat verklaart waarom er nu nog (blijkbaar) wat java gerelateerde zaken worden opgestart. Vink die dan uit en herstart de computer.
3. Installeer
ccleaner (let op: Installeer niet de Yahoo toolbar etc. bij de installatie van het pakket).
Start het, klik op Register in de linkerkantlijn, laat alleen aangevinkt:
Ontbrekende gedeelde DLL-bestanden
Niet gebruiikte bestandsextensies
Problemen met ActiveX en bestandsklasse
Type libraries
Applicaties
Applicatiepaden
Installatieprogramma
Druk daarna op Scan naar problemen. Vink alles uit wat niet met Java te maken heeft (zodat alleen de Java-gerelateerde zaken aan blijven staan), en druk op Herstel geselecteerde problemen. Laat een backup maken van datgeen dat in de registry wordt geschoond. Verwijder dan alles in C:\Program Files\Java, en herstart de computer.
Probeer hierna danwel de 'oude' versie van Java te installeren (bij jou update 14 als ik het goed begrijp), en als dat werkt dan versie update 16.
Succes,
Tijs.