Java Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReAlzZ

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo mensen.
Ik probeer de laatste tijd java te updaten naar een nieuwere versie voor een spel.
Maar wanneer ik probeer de nieuwere versie te instaleren zegt hij dat java al reeds is geinstaleerd.
Ik heb java eraf gegooid via windows cleanup.
Wanneer ik nu probeer te instaleren zegt hij: Deze bewerking is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geinstaleerd.
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!

Download de volledige versie, per slot heb je de installatie 'verwijderd' via Windows Installer Cleanup.

hier kun je de offline versie (dus volledige versie) downloaden.
Heet Windows XP/Vista/2000/2003/2008 Offline
bestandsgrootte: 15.89 MB
Klik op het 'blauwe pijltje naar beneden' links ervan om de download te starten.

Succes,

Tijs.

Beste tijs, ook dit heb ik reeds al geprobeerd, maar toch krijg ik steeds dezelfde melding! (kan ook iets mee te maken hebben dat ik windows 7 heb)
Hoor het wel.
Mvg Martin

Kijk even hier, en kijk of je daarmee alle resten van Java van je systeem kunt verwijderen. Kijk ook in C:\Program Files\Java voor software-resten hieromtrent.

Probeer het daarna opnieuw.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste tijs, het heeft er niet mee te maken dat java nog wel bij add/remove staat want daar staat hij niet meer bij.
Ook heb ik het mapje niet kunnen vinden met de java dingen.
Hoor het wel!
Mvg Martin

Dan weet ik het ook niet. Ik zou zelf (omdat het toch maar test-software betreft) gewoon een volledige herinstallatie van Windows7 doen, eenvoudigweg omdat je voor het huidige probleem geen oplossing vindt. Daarna dan de juiste versie van Java installeren.

EDIT: Evt. kun je kijken of dit programma je nog wat verder helpt.

Tijs.

Heb geprobeerd, wel wat dingen gevonden en verwijderd maar nog steeds zelfde probleem!
Maar ik heb het net een paar x achter elkaar geprobeerd en het lijkt of java automatisch steeds opnieuw word geinstaleerd want telkens worden dezelfde dingen verwijderd.
Mischien heb je daar wat aan!
Mvg Martin

Laatst bewerkt:
Mijn opties zijn op.

Hopelijk komt iemand anders nog met een suggestie, maar anders zou ik een volledige herinstallatie doen.

Tijs.

Ok, herinstalatie stel ik voorlopig nog wel even uit, voor ieder probleem is wel ene oplossing, nou alleen nog ff de goeie vinden!
In ieder geval toch bednakt voor je hulp!
mvg Martin

Mijn opties zijn op.

Hopelijk komt iemand anders nog met een suggestie, maar anders zou ik een volledige herinstallatie doen.

Tijs.

Beste Tijs, ik heb mischien iets waar je iets mee kan.
Ik heb een mapje gevonden genaamd: jre1.6.0_16
hierin ziten de volgende bestanden:
Data1
jre1.6.0_16 (aplicatie)
En Izma.dll

Mischien kun je hier wat mee, heb al paar x eraf gegooid maar het mapje komt iedere x weer terug!

Hoor het wel!

Ik heb nog geen directe hint, maar versie 1.6.0 update 16 ís de laatste versie. Je zou dus denken dat je mogelijk de juiste versie als hebt, maar dat die momenteel niet volledig/goed geïnstalleerd staat.

Nu heb je niet vermeld welke versie van Windows 7 je gebruikt, maar misschien kun je hier kijken als je Windows7 64-bits versie gebruikt.

Nog iets dat je kunt proberen: uit deze link:
Q: How can I uninstall the Java Update version I just installed?

There are two ways to accomplish this:

1. If you want to uninstall the JRE, use the "Add/Remove Programs" utility in the Microsoft Windows Control Panel (Start->Settings->Control Panel to get to "Add/Remove Programs").
2. Alternatively, if you still have the original installation program that you used to install the JRE, you can double-click on it. This will take you to a screen with Modify and Remove options. Select Remove to uninstall the JRE. Note that you must be connected to the Internet for this to work

Ook kun je kijken of je in dit forum misschien je specifieke foutmelding tegenkomt, met (hopelijk) een oplossingsmethode erbij.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de 32 bit versie, maar ik denk dat ik al de desbetreffende versie dus al heb.
Het gaat namelijk om het spel Runescape.
Ik heb hier java voor nodig maar hij doet het dus blijkbaar niet.
En als ik al de juiste java versie heb waarom staat hij dan niet als icoontje in mijn scherm rechts onderin?
Mvg Martin

Zoals gezegd lijkt het mij dat het pakket er niet helemaal goed opstaat.
Voor je beeldvorming (XP 32-bit): De C:\Program Files\Java\Jre6 map is bij mij:
86,3 MB, 637 bestanden, 38 mappen.

Ik ga er wel vanuit dat zowel Configuratie-scherm -> Software en Windows Install Cleanup nu niets meer laten zien van welke Java (deel-)installatie dan ook. Check dat anders even na.

Wat je hierna zou kunnen proberen is:
1. Hijackthis downloaden, en kijken of er daar java gerelateerde zaken worden opgestart danwel als plugin/BHO etc worden geladen. Vink die dan aan, en kies voor Remove selected.
2. (na uitvoering van 1.): Download en start AutoRuns, en dan in het tabblad Everything kijken of je daar nog wat tegenkomt dat verklaart waarom er nu nog (blijkbaar) wat java gerelateerde zaken worden opgestart. Vink die dan uit en herstart de computer.
3. Installeer ccleaner (let op: Installeer niet de Yahoo toolbar etc. bij de installatie van het pakket).
Start het, klik op Register in de linkerkantlijn, laat alleen aangevinkt:
Ontbrekende gedeelde DLL-bestanden
Niet gebruiikte bestandsextensies
Problemen met ActiveX en bestandsklasse
Type libraries
Applicaties
Applicatiepaden
Installatieprogramma

Druk daarna op Scan naar problemen. Vink alles uit wat niet met Java te maken heeft (zodat alleen de Java-gerelateerde zaken aan blijven staan), en druk op Herstel geselecteerde problemen. Laat een backup maken van datgeen dat in de registry wordt geschoond. Verwijder dan alles in C:\Program Files\Java, en herstart de computer.

Probeer hierna danwel de 'oude' versie van Java te installeren (bij jou update 14 als ik het goed begrijp), en als dat werkt dan versie update 16.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste tijs,
Ik heb gisteren al een oudere versie van java geinstaleerd.
Dit verliep zonder problemen, en deze versie staat gewoon bij configuratie scherm.
Maar ik kan nog steeds het spel niet spelen, ik weet niet welke versie ik nodig heb!
mvg Martin

Beste tijs,
Ik heb dus gisteren u12 geinstaleerd, maar zodra ik weer naar u16 wil krijg ik hetzelfde probleem.
weet je daar iets op?

Mvg Martin

Nog een deïnstallatie gedaan van u12 en daarna 'los' nog geprobeerd om u16 te installeren?

Tijs.

Ja heb al via configuratiescherm verwijdert en dan geporbeerd te instaleren maar dan krijg ik weer hetzelfde probleem.
En weet je toevallig ook welke versie java ik nodig heb voor windows 7 32 bit??

Mvg Martin

Omdat W7 hetzelfde werkt als Vista zou je met die off-line versie Windows XP/Vista/2000/2003/2008 Offline (bestandsgrootte: 15.89 MB) die je eerder al geprobeerd had Java u16 moeten kunnen installeren.

Verder kan ik je niet helpen, maar je zou evt. een posting kunnen doen in die nieuwsgroep die ik eerder heb aangegeven (deze), waar je de situatie uitlegt en dan hopelijk een antwoord krijgt.

Succes,

Tijs.

Beste tijs Het is Opgelost.
Ik heb de beta van windows 7 64bit java geinstaleerd!
Bedankt voor al je vriendelijke hulp
Mvg Martin!

Graag gedaan. Je hebt je probleem met een nieuwe installatie opgelost.

Ik ben wel teleurgesteld dat de Java-software blijkbaar zo vaag in elkaar zit dat je probleem niet op lossen was zonder herinstallatie van je besturingssysteem.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan