Java programma (opdracht)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellogg

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Ik heb de volgende opdracht maar weet niet hoe ik dit aan moet pakken?

" Je gaat een Java programma bouwen dat bestaat uit 2 klassen, ToetsFrame en ToetsFrameTest.
Als basis voor je applicatie gebruik je een JFrame.
Op het JFrame wordt een Drukknop van het type JButon geplaatst.
Aan de Drukknop wordt een ActionListener verbonden zodat bij het indrukken een mededeling in een JOPtionPane dialoogvenster op het scherm wordt getoond.
Plaats hierna rechts in het scherm een JLabel waarin bijgehouden wordt hoevaak er geklikt is op de Drukknop.

Diegene die mij weet uit te leggen hoe ik dit moet maken ben ik ontzettend dankbaar:)

Hou een 'private' variabele bij, genaamd teller o.i.d.

Bij het klikken op de knop (via de actionPerformed() methode) verhoog je deze teller (teller ++). Daarna laat je het venster zien (JOptionPane) met daarin een mededeling.

In de JLabel komt 'simpelweg' de waarde van de variabele 'teller'.

Dit was het even in uitgelegde code.

Voor we de hele code voor je gaan zitten typen: wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er niet?

Vraag te aspecifiek.

Ik denk dat je vraag veel te breed en te vaag is om te kunnen beantwoorden. Wat snap je precies niet en wat snap je wel? Welk punt is je onduidelijk? Raak je in de war door de termen, of ken je die allemaal? Als je die termen niet kent, is het denk ik verstandig om eerst een goed boek over swing te lezen. Als je ze wel kent, is het verstandiger je vraag specifieker en concreter te maken.

Klopt ik heb het inderdaad wat breed gesteld, maar ga mij er nog even in verdiepen en met jullie antwoorden gaat het mij hopelijk lukken.
Veel dank in iedergeval!:D

Ik heb de volgende opdracht maar weet niet hoe ik dit aan moet pakken?

" Je gaat een Java programma bouwen dat bestaat uit 2 klassen, ToetsFrame en ToetsFrameTest.
Als basis voor je applicatie gebruik je een JFrame.
Op het JFrame wordt een Drukknop van het type JButon geplaatst.
Aan de Drukknop wordt een ActionListener verbonden zodat bij het indrukken een mededeling in een JOPtionPane dialoogvenster op het scherm wordt getoond.
Plaats hierna rechts in het scherm een JLabel waarin bijgehouden wordt hoevaak er geklikt is op de Drukknop.

Diegene die mij weet uit te leggen hoe ik dit moet maken ben ik ontzettend dankbaar:)

Kellog, Maak jij opdrachten uit het boek: en dan is er java 3e druk ?
zo ja, welke opdracht is dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan