samuelmartuci
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 25 apr 2013
- Berichten
- 2
Beste Leden,
Ik ben 16 jaar en ik doe 4 havo. Ik volg het vak informatica en moet hiervoor een opdracht maken. Ik ben bijna klaar alleen heb ik een klein probleem
Ik probeer een spel te maken, als je op de knop drukt dan krijg je random getallen. wil graag hebben dat als alle 3 getallen het zelfde zijn, in tekstvak 3 het bericht '' U heeft gewonnen!'' verschijnt en als de 3 getallen niet gelijk zijn dan de bericht '' U heeft verloren, helaas! ''.
Graag zou ik willen weten hoe ik dit erbij kan doen. Niet schrikken van de layout ik ben er nog druk bezig mee! Hoop dat iemand mij hierbij wilt helpen
Alvast bedankt!
Groeten, Samuel
PS: Ik heb zelfs in de vwo boekje gekeken voor java programmeren en ik kom het maar niet tegen. Vandaar dat ik het hier post. Dus men hoeft voor mij geen huiswerk te maken.
Ik ben 16 jaar en ik doe 4 havo. Ik volg het vak informatica en moet hiervoor een opdracht maken. Ik ben bijna klaar alleen heb ik een klein probleem
Ik probeer een spel te maken, als je op de knop drukt dan krijg je random getallen. wil graag hebben dat als alle 3 getallen het zelfde zijn, in tekstvak 3 het bericht '' U heeft gewonnen!'' verschijnt en als de 3 getallen niet gelijk zijn dan de bericht '' U heeft verloren, helaas! ''.
Graag zou ik willen weten hoe ik dit erbij kan doen. Niet schrikken van de layout ik ben er nog druk bezig mee! Hoop dat iemand mij hierbij wilt helpen
Alvast bedankt!
Groeten, Samuel
PS: Ik heb zelfs in de vwo boekje gekeken voor java programmeren en ik kom het maar niet tegen. Vandaar dat ik het hier post. Dus men hoeft voor mij geen huiswerk te maken.
Code:
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;
public class Mourad extends Applet
implements ActionListener {
Button knop, herstelknop;
TextField tekstvak;
TextField tekstvak1;
TextField tekstvak2;
TextField tekstvak3;
public void init() {
setLayout( null );
knop = new Button( "START" );
knop.addActionListener( this );
knop.setBounds( 205, 70, 90, 20 );
herstelknop = new Button( "R" );
herstelknop.setBounds( 150, 40, 20, 20 );
herstelknop.addActionListener( this );
tekstvak = new TextField ( 5 );
tekstvak.setBounds( 175, 260, 150, 20 );
tekstvak1 = new TextField ( 5 );
tekstvak1.setBounds( 200, 120, 20, 40 );
tekstvak2 = new TextField ( 5 );
tekstvak2.setBounds( 240, 120, 20, 40 );
tekstvak3 = new TextField ( 5 );
tekstvak3.setBounds( 280, 120, 20, 40 );
add( knop );
add( herstelknop );
add( tekstvak );
add( tekstvak1 );
add( tekstvak2 );
add( tekstvak3 );
}
int worp () {
double t;
int aantalOgen;
t = Math.random();
t *= 6;
t += 1;
aantalOgen = (int) t;
return aantalOgen;
}
public void paint( Graphics g ) {
g.setColor( Color.gray );
g.fillRect( 150, 40, 200, 250 );
g.setColor( Color.black );
g.fillRect( 180, 50, 140, 40);
g.setColor( Color.red );
g.drawString("Push the Button!!" ,200, 60 );
g.drawRect( 203, 68, 94, 20 );
g.drawRect( 148, 38, 24, 20 );
g.drawRect( 173, 258, 154, 20 );
g.drawRect( 198, 118, 24, 40 );
g.drawRect( 238, 118, 24, 40 );
g.drawRect( 278, 118, 24, 40 );
g.setColor( Color.black );
g.fillRect( 180, 90, 10, 170);
g.fillRect( 310, 90, 10, 170);
g.drawString( " €1 Worp ", 218, 220);
g.drawString( " Bij winst krijgt u €5! ", 195, 230);
}
public void actionPerformed( ActionEvent e ) {
if( e.getSource() == knop ) {
int aantalOgen;
aantalOgen = worp();
tekstvak1.setText( "" + aantalOgen );
}
if( e.getSource() == knop ) {
int aantalOgen;
aantalOgen = worp();
tekstvak2.setText( "" + aantalOgen );
}
if( e.getSource() == knop ) {
int aantalOgen;
aantalOgen = worp();
tekstvak3.setText( "" + aantalOgen );
}
if( e.getSource() == herstelknop ) {
tekstvak1.setText( "" );
}
if( e.getSource() == herstelknop ) {
tekstvak2.setText( "" );
}
if( e.getSource() == herstelknop ) {
tekstvak3.setText( "" );
}
if( e.getSource() == herstelknop ) {
tekstvak.setText( "" );
}
}
}
Laatst bewerkt door een moderator: