Java Script bewerker gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainBri

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal,

In verband met steeds meer complexere (html/php) projecten voor school wil ik graag een beginnetje gaan maken met Java Script. Alleen zit ik me nu een beetje te ergeren aan het feit dat ik geen Java Script IDE/DE kan vinden! Dus daarom de vraag, weet iemand een goede Java Script bewerker?

Wat fijn zou zijn is een aanvul-optie, iets wat in de buurt komt van Dreamweaver's aanvul optie met PHP (ook wel ''Code Completion'' genaamd), of die van PHPDesigner, zie:

2cSo2.png

Syntax-Highlighting, ongeveer zoals dit:

Html-source-code3.png

Ik heb al gekeken naar de volgende programma's:
-Aptana (schijnt alleen voor Mac te zijn?)
-Firebug
-Dreamweaver
-Eclipse

Ik gebruik Windows 7 =)

Niet echt iets goeds kunnen vinden, enige suggesties?

P.S. Freeware is fijn, betaald mag (liever niet meer dan 20/30 euro :))

Laatst bewerkt:
gEdit is gratis en heeft standaard syntax highlighting voor erg veel talen. Javascript, HTML, CSS en PHP oa.

Zover ik weet is er geen programma met CC voor Javascript. Then again, ik schrijf altijd in plain-text editors, dus mn kennis hiervan is gelimiteerd.

Daarnaast, je leert een taal veel sneller door gewoon zelf dingen te onthouden en aan de gang te gaan, in plaats van een machine het werk te laten doen ;)

gEdit
Daarnaast, je leert een taal veel sneller door gewoon zelf dingen te onthouden en aan de gang te gaan, in plaats van een machine het werk te laten doen ;)

De syntax onthoud ik wel, dat zal het probleem niet zijn. Het is meer de fouten-controle, dat door CC de meeste fouten voorkomen worden.
Als ik zo even snel in een kladblokje wat ga schrijven, word het niks. Een hele boel fouten, wat ik liever niet heb.

Maargoed, dat even terzijde.
Even gEdit proberen..

Nét geprobeerd, naar mijn mening niet echt een fijn programma om in te werken. Verder een prima text-bewerker =)

Bedankt voor je reactie :thumb:

Ik gebruik nu Dreamweaver, welke voor mij op dit moment wel aardig werkt. Hij heeft bij sommige woorden een auto/code-completion (CC, kwam ik nét pas achter), zoals document :)
lRpai.png

Als iemand anders nog suggesties heeft, voel je vrij om ze te plaatsen :thumb:

Ik zou eigenlijk (altijd) voor Notepad++ gaan eerlijk gezegt (ookal ben ik nog niet bekend in Javascript)...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan