java script fout foutmelding bij het openen van html bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hettybongers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Hallo

Als ik een html bestand wil openen van een gemaakte website in Dreamweaver CS3 krijg ik een venster met de volgende tekst:
Bij het uitvoeren van OnLoad in Design Notes-onOpen.htm is een JavaScript fout opgetreden. Wie kan me heirmee helpen!!!

:confused:

Laatst bewerkt:
Hoi Hetty,
Wie weet? Maar er kunnen verschillende javascript-fouten zijn, en welke dat is kunnen we hiervandaan niet zien. ;) Heb je misschien een link naar de pagina die de melding veroorzaakt? Of anders de html-code van die pagina?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

reactie op het antwoord van Hetty

Hoi
de site waarom het gaat :
www.educaboerderij.nl
Op dit momnet krijg ik steeds meer problemen met dreamweaver, als ik DW opstart verschijnt het opningsvenster ook niet meer,
Als ik een nieuwe pagina of site wil aanmaken, sluit het programma automatisch af.
Ik kreeg de tip om d esite te generen, maar dan sluit hij ook.
Het is hopeloos, wat er aan de hand is??

misschien hen jij een tip

Hoei, het zit dus niet in een webpagina, maar in de werking van het programma DW zelf. Daar ben ik helemaal niet in thuis... :confused:

Maar ik heb wel eens een proefversie van DW CS4 gedownload; die is weliswaar door zijn tijd heen, maar de bestanden kan ik via de Verkenner nog wel zien. Hier maak ik uit op:
  • "Design Notes-onOpen.htm" lijkt een soort hulp-pagina binnen DW, die werkt dankzij een javascript-bestand met de naam "Design Notes_onOpen.js".
  • In dit script zit een functie "onOpen()"; deze wordt in het htm-bestand aangezet met <BODY onLoad="onOpen()" >.
  • Ik neem aan dat hetzelfde in CS3 gebeurt.
  • De venstertekst bij jou zou dan betekenen dat bij het onLoad de zaak niet goed gaat > dan is het met "onOpen()" misgegaan > dan is het mis gegaan in "Design Notes_onOpen.js".
  • Maar "Design Notes_onOpen.js" is een script dat op zijn beurt weer afhankelijk is van andere gegevens/bestanden in de Dreamweaver-machine. Dat kan ik niet overzien, dus ik kom niet verder met m'n diagnose.
Nu er echter ook andere dingen mis gaan bij het openen van Dreamweaver, zou het probleem ook best eens dieper kunnen zitten. Ik zie 3 mogelijkheden:
  • Het probleem zit wel in Dreamweaver. Dan zou het bestand "Design Notes_onOpen.js" misschien niet meer goed zijn; maar het kan net zo goed aan iets anders in DW liggen.
  • Het probleem zit niet in Dreamweaver, maar in je Operating System (Windows?). Hm, dat zou ook weer van alles kunnen zijn. Bv.: te weinig werkgeheugen aan boord? Of: begint je harde schijf toevallig een beetje vol te raken? - Of: is je harde schijf erg gefragmenteerd geraakt? Of: zijn er fouten in de Registry geslopen? Van dat soort dingen.
  • Het probleem zit in de combinatie van DW en iets anders. De computer niet zo jong meer, en een beetje trage processor? Gaat het ook mis als je niet tegelijk met DW andere programma's hebt draaien (zoals bv. een tekenprogramma, dat eet ook nogal van de computerkracht)? Of: pas een nieuw programma op je pc gezet? Pas een update van een firewall/antivirus-programma of iets dergelijks binnengehaald (dat permanent draait, en dus ook tegelijkertijd met DW)? Kan je de firewall/enz. uitzetten, en gaat het dan ook nog mis? Enz. enz.
Afijn, ik denk dat je hiermee nu ook weer niet zoveel opschiet. Maar wie weet, weet iemand anders raad.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: ik heb ook even Google losgelaten op ["Design Notes-onOpen.htm" javascript error].
Er is één resultaat, en zelfs exact hetzelfde probleem is gesignaleerd (de allerlaatste vraag op de pagina)! Maar helaas-helaas, op die vraag geen antwoord. :(
Maar in dit topic staat ook een soortgelijke javascript error, en die schijnt opgelost te kunnen worden door de Windows "cache" te legen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan