Java settings opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

fly3rbug

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo

Ik ben op het moment bezig met een java applicatie die een mysql database gebruikt.
De bedoeling is dat ik in mijn java app een scherm heb waarin ik de inlog gegevens kan opslaan van het database.

Kortom ik moet dus het ip gebruikersnaam en wachtwoord opslaan.
Deze gegevens kan ik niet opslaan in een database omdat de gegevens nodig zijn om het database te benaderen.
Ook wil ik het, het liefst niet in een tekst bestand opslaan wegens veiligheids redenen.

alvast bedankt

fly3rbug

Hallo

Ik ben op het moment bezig met een java applicatie die een mysql database gebruikt.
De bedoeling is dat ik in mijn java app een scherm heb waarin ik de inlog gegevens kan opslaan van het database.

Kortom ik moet dus het ip gebruikersnaam en wachtwoord opslaan.
Deze gegevens kan ik niet opslaan in een database omdat de gegevens nodig zijn om het database te benaderen.
Ook wil ik het, het liefst niet in een tekst bestand opslaan wegens veiligheids redenen.

alvast bedankt

fly3rbug

Zet het in een binary file? Of zet het in de klasse zelf...kan je best wel de source wissen:).

Zet het in een binary file? Of zet het in de klasse zelf...kan je best wel de source wissen:).

De settings moeten veranderbaar zijn. Het database staat namelijk niet op localhost en deze gegevens moeten door de admin verandert kunnen worden.

Binary file? iets meer uitleg graag.

De settings moeten veranderbaar zijn. Het database staat namelijk niet op localhost en deze gegevens moeten door de admin verandert kunnen worden.

Binary file? iets meer uitleg graag.

Een binary file is niet leesbaar door mensen. Je kan hem wel openen enzo maar krijgt alleen maar code. Ik weet niet juist hoe het zit in java maar in c++ schrijf je gewoon hele instanties weg naar zo'n file en kan je die daarna terug inlezen. Dan kan je je bijvoorbeeld eerst de gegevens nog zelf wat coderen voor je hem wegschrijft ( extra beveiliging ).
Dit moet je al een idee kunnen geven van de mogelijkheden:
http://www.particle.kth.se/~lindsey/JavaCourse/Book/Part1/Java/Chapter09/fileBinaryIO.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan