Java Snel Leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Sinds een paar dagen ben ik begonnen me Java te leren.
Kan iemand mij wat tips op een strategie vertellen hoe ik het programmeren he beste aan kan pakken. Is het de bedoeling van het programmeren dat je alles in je hoofd stampt of is he t juist de bedoeling dat je alleen begrijpt wat er bedoeld word of juist allebei.

graag advies van ervaren programeurs

van java heb ik geen verstand, van programmeren wel. het belangrijkste is dat je alles snapt, zo niet dan lees je het nog 20 keer door, of je gebruikt de code niet. uit je hoofd leren is niet echt belangrijk, dat komt ook vanzelf wel bij de belangrijkste code's, je moet vooral de logica er achter snappen, en zelf alles kunnen combineren, en dan niet allemaal kant en klare dingen achter elkaar gooien. java lijkt me moeilijk om als eerste programmeer taal te doen (tenzij je javascript bedoelt)... veel succes.

code leren is niet echt handig, daar heb je de documentatie voor. Wat je wel moet leren is je aan te passen aan de gevestigde standaarden.

Variabelen beginnen met een kleine letter. Bestaat de naam uit meerdere woorden dan doe je elk nieuw woord met een hoofdletter. Een voorbeeld is: shortVariable. Methoden zijn als variabelen daarin en classes beginnen met een hoofdletter.

Verder moet je gewoon een beetje de syntax leren kennen door wat voorbeeldjes te bekijken en zelf te schrijven. De echt lastige dingen aan programmeren zijn niet afhankelijk van de taal die je doet. Dingen als recursief programmeren en zo. Wat wel belangrijk is dat je binnen java snapt wat classes zijn en hoe het hele Object Georienteerd programmeren werkt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan