Java tutorial vraag:

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamweaverfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
http://www.teleco-it.be/java/TeLeCo-IT_leren programmeren_met_JAVA_en_NetBeans.pdf

Dit is een fantastische cursus op pdf voor mensen die java willen leren kennen

TOPPER!!!

Nu een vraag over les 1: Mijn naam:

public class MijnNaam {
public static void main(string [] args) {
system.out.printl1n ("Mijn naam!");
}
}

Kijk ik weet niet wat jdk moet doen

Als ik op het .java bestandje klik en open het met jdk, opend er een zwart schermpje en razend snel scroplt er tekst: mijn naam door

Ik weet niet of dat hoort of dat ik een punt, of comma ergens verkeert heb staan

Graag advies

het zou eraan kunnen liggen dat je code, of in ieder geval degene die je hier gepost hebt, een paar bugs bevat, namelijk:

Code:
public class MijnNaam 
{
    public static void main([B]s[/B]tring [] args) {
    [B]s[/B]ystem.out.printl[B]1[/B]n ("Mijn naam!");
}
}

De "s" van String[] args moet een hoofdletter zijn, evenals de letter "s" van System.out.println("");. daarnaast moet het zijn .println en niet .printl1n.

EDIT: als de opdracht System.out.println("mijn naam"); is uitgevoerd, kapt het programma meteen af, de tekst is dus in principe net zo lang te zien als dat het programma draait, een fractie van een seconde dus.

Laatst bewerkt:
EDIT: als de opdracht System.out.println("mijn naam"); is uitgevoerd, kapt het programma meteen af, de tekst is dus in principe net zo lang te zien als dat het programma draait, een fractie van een seconde dus.

Dat klopt niet. Wanneer het programma via de console wordt gedraaid, komt hier de tekst te staan en blijft dus zichtbaar. Wanneer het programma in een IDE wordt gedraaid, wordt het in de output weergegeven. Het blijft dus gewoon zichtbaar!

Misschien had ik me een beetje verkeerd uitgedrukt, het programma stopt wel meteen met draaien, maar de tekst moet gewoon blijven staan idd, dat is wat ik bedoelde.

Beste mensen

srry ik las erover heen

bedankt voor uw hulp

Maar het programma stopt nog steeds direct ook met uw code srry

Laatst bewerkt:
Dat is ook de bedoeling, dat het programma meteen stopt, alleen de tekst zou moeten blijven staan.

wat bedoelt u?

ik zie echt een fractie van een seconden teks en dan gaat alles weg, ook de tekst

maar anders ga ik opzoek of ik eer kan vinden over dit probleem

ik bedoel dat het de bedoeling is dat het programma stopt zodra die tekst is neergezet, maar de tekst zou gewoon moeten blijven staan, de console is immers geen onderdeel van het door jou geschreven programma. Misschien moet je eens eclipse downloaden. Ik gebruik het ook en ik heb nog nooit een probleem gehad dat niet aan mij lag.

Beste

Hartstikke bedankt voor uw advies

ik kreeg, uit de cursus de hierboven genoemde link de tip:

download notepad++

die schijnt fouten te kunnen aangeven

verder hoop ik dat het normaal is

bij somige van die uitpak progjes moet je in dat zwarte vensster op y/n moeten toetsen om verder te gaan

ik zal nog wel verder puzzelen

bedankt

Dit is weer zoiets raars weet u?

<html>
<head>
<title>uw eerste applet</title>
</head>
<body>
<applet code="applet.class"width=130 height=40>
</applet>
</body>
</html>

Deze applet roep ik dus in een html pagina, ik heb de DOCTYPE regel al verwijdert maar nee hoor!!!

Dan staat er
error click for

Kan het niet aan vista liggen ?

Laatst bewerkt:
vaak helpt het als je ook het attribuut archive erbij doet, of in ieder geval als je een .jar hebt. Ik heb ook lang lopen klooien met het opnemen van een applet in een webpagina en bij mij lag het daaraan.

dus:
HTML:
<html>
<head>
</head>
<body>
<applet>
code="package/programma.class"
width="300"
height="300"
archive="jouwJavaArchief.jar"
</applet>
</body>
</html>
En dan moet je de .jar in dezelfde directory plaatsen als je html. Als je een .class hebt, zelfde verhaal, maar dan gewoon de archive weglaten.

EDIT: package/programma.class is natuurlijk een path voor Mac//UNIX, als je windows gebruikt moet je volgens mij een backslash daarvan maken(\)

Laatst bewerkt:
beste hr

Hartstikke bedankt voor uw advies

gek genoeg, ik gebruik vista, en ik heb niks aan uw code verandert

het werkt geloof ik,

hoewel het offline alleen het symbool van java toont

ik zal hem uploaden naar mijn site om te kijken of het werkt

als je niks aan de code veranderd werkt het dus niet.

je moet de .jar in dezelfde map plaatsen als je html en vervolgens de naam van je package waar ie inzit gevolgd door een backslash en dan de naam van je class. Dat had ik er ook onder gezet, voor windows moet je een backslash gebruiken en voor mac/unix een gewone slash

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan