Java versie wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
779
Ik heb de nieuwste versie van Java (1.5.0-6) gedownload en geinstalleerd via de site van spelpunt.nl maar iedere keer krijg ik de melding dat ik een onjuiste versie of de Java-versie van Microsoft gebruik???

Op www.java.com krijg ik via de test ook iedere keer de melding dat ik NIET de laatste versie heb geinstalleerd. Als ik vervolgens via deze site download en installeer (en mn PC opnieuw opstart) blijft deze melding bij de Java-test terugkomen. Ik zou versie 1.1.4 van Microsoft gebruiken volgens deze test.

Kan ik op de een of andere manier de Microsoft-Java verwijderen of kraam ik nou onzin uit?
Ik snap er inmiddels geen biet meer van:mad:
 
Robotto zei:
Ik heb de nieuwste versie van Java (1.5.0-6) gedownload en geinstalleerd via de site van spelpunt.nl maar iedere keer krijg ik de melding dat ik een onjuiste versie of de Java-versie van Microsoft gebruik???

Op www.java.com krijg ik via de test ook iedere keer de melding dat ik NIET de laatste versie heb geinstalleerd. Als ik vervolgens via deze site download en installeer (en mn PC opnieuw opstart) blijft deze melding bij de Java-test terugkomen. Ik zou versie 1.1.4 van Microsoft gebruiken volgens deze test.

Kan ik op de een of andere manier de Microsoft-Java verwijderen of kraam ik nou onzin uit?
Ik snap er inmiddels geen biet meer van:mad:

hmmm ik heb dus net even geoefend met een paar spelletjes op die site maar ze werken bij mij gewoon op de oude microsoft java vm.... ik heb de mededeling genegeerd en alles werkt gewoon.....
 
Ik heb de melding ook genegeerd maar krijg vervolgens een leeg scherm op spelpunt.nl met alleen de titel van het spel.:confused:
 
Serverdude,

sorry voor de wat late reactie maar ik heb in het weekend pas weer tijd om een en ander te bekijken. Nader bericht over de resultaten volgt.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, dus ben benieuwd en hoop dat je een evt oplossing wil vermelden.

groetjes, Meryl
 
Java werkt niet

Hallo. Ik heb precies hetzelfde als Robotto
Ben al 2 dagen bezig maar krijgt het niet opgelost.
Heb wel gekeken op de sites welke genoemd werden in de antwoorden erop maar zijn allemaal in het Engels en daar kom ik niet uit.
Hoop dat er een oplossing voor is.
Bij voorbaat dank Chrissie
 
Ik heb de tips van serverdude opgevolgd:
-batchbestandje gedownload (unmsjvm.bat)
-alle installaties van Java eerst verwijderd
-PC opnieuw opgestart
-gekeken of alle Javaversies ook verwijderd waren
-batchbestandje opgestart
-PC weer opnieuw opgestart (je weet maar nooit...)
-op java.com de nieuwste versie gedownload en geinstalleerd
-PC weer opnieuw opgestart
-op java.com de installatie getest en: de oude Microsoft-versie werd niet meer gevonden maar WEL de pas geinstalleerde versie.

Heb meteen e.e.a. getest op spelpunt.com en alles werkt nu naar behoren:)

Serverdude: :thumb:
 
Dat is voor jou dus mooi opgelost...nu ik nog :p

Mijn probleem begint al met het feit dat ik Java ( met config. -->software enz ) niet verwijderd krijg, wat kan ik nog meer proberen?
 
Van "Java sucks" naar "Java rocks"

Vind je bij Software dus 2 versies van Java? [lees J2SE] Als er maar 1 is, dan is het goed. Nieuwere versie is overigens 1.5.0_10. Kan belangrijk zijn voor je toepassing. Nieuwste is1.6
Zie voor versie 1.6 [!] https://sdlc4d.sun.com/ECom/EComActionServlet;jsessionid=4CEC2B67346F99404846BA43DC2FF05A
Zie voor versie 1.5.0_10: https://sdlc4d.sun.com/ECom/EComActionServlet;jsessionid=A558395B73A547F8301BF401878C905F#

Bij eventuele vragen :evil:
http://java.sun.com/javase/6/webnotes/install/jre/install-windows.html

PS Probeer anders eens te deïnstalleren via Ccleaner (tab "gereedschap" kiezen). Is gratis te downloaden tool.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan