Java virussen, wel een stuk of 16!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommieV

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Het schijnt dat ik met men computer virussen en trojaanse paarden etc. binnehalen via java :(
Nu vraag ik om advies zodat ik dit volgende keer kan voorkomen. Hoe zorg je ervoor dat je deze soort virussen niet binnenhaalt? Ik gebruik de browser firefox (nl editie uptodate) en java.
Ik gebruik de virusscanner AVG van grisoft, die ze wellicht automatisch blockeerd maar dan mij niet informeerd (en ze zijn ook nog steeds aanwezig). Ik heb echter nooit last van verschijnselen van deze virussen. Ze zitten allemaal nog netjes in een .zip file te wachten tot ik ze open... :eek:
Wat kan ik het beste doen tegen deze virussen?
Alvast bedankt,
TommieV :)

ps: Als dit in de verkeerde sectie van het forum is geplaatst kan je dan dit misschien verplaatsen/reporten? Ik had nog al moeite met het uitkiezen van het juiste forum.
Dankuwel :)

Je bedoelt van die 'byteverify' dingetjes? Geen paniek, gewoon de cache van SUN Java regelmatig legen:

- voor Java 1.5: Configuratiescherm -> Java -> tabblad General -> Delete Files
- voor oudere versies: Configuratiescherm > Java Plug-in Control Panel > tabblad Cache > Clear

Of CCleaner regelmatig draaien, die leegt de Java cache ook: http://www.ccleaner.com/

ok, dat zal ik dan regelmatig doen :)
dankjewel,
TommieV.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan