java wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fiable

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
beste mensen, ik kan nooit op een chatsite chatten met java.. telkens krijg ik deze melding:

java.security.Privilegedactionexception: java.io.IOException: De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist

en dan vervolgens 2x deze melding:

java.lang.nullpointerexception

ik heb windows vista, heb java paar keer opnieuw geinstalleerd en heb de nieuwste versie. hij wil bijvoorbeeld niet chatten op tmf.nl. spelletjes doen het wel.

ken iemand mij helpen mischien?

greetz

Kijk eens in start>configuratie>software of daar maar 1 versie staat van java en niet meer..
dus de laatste versie blijft staan.

kijk in internet explorer>extra>internetopties>geavanceerd staat hier java aangevinkt?

heb geprobeerd wat je zei en heb heb alles van java verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. en ook aangevinkt bij internet opties maar hij doet het nog steeds niet..

snap er niks van

"java.lang.NullPointerException" betekent (meestal) dat er iets wordt opgevraagd wat niet (meer) bestaat.
Als je die chatsite hier eens post kunnen anderen hier waarschijnlijk snel bevestigen dat het probleem helemaal niet aan jouw Java/Vista ligt (hence: de games werken wel), maar dat er gewoon een fout zit in het Applet van de chatsite...

--Johan

bijvoorbeeld www.tmf.nl en heb andere chatsites ook geprobeerd. telkens die meldingen... is frustrerend

Schiet me net iets te binnen,een kennis had veel problemen op een site en toen hij het met firefox probeerde was het ineens goed..
was een heel andere site en ander probleem dus is maar een suggestie dus probeer het eens lukt het niet pleur je het er weer af.
http://www.mozilla-europe.org/nl/products/firefox/

ik heb mozilla gedownload en geinstalleerd.. maar hij wil niet openen. ik heb laptop opnieuw opgestart, ken klikken wat ik wil, zelfs als administrator doet ie het niet.

en aangezien vista alles blokkeerd is het bijna onmogelijk om iets te installeren. word er best wel gek van

ik heb net een account aangemaakt bij TMF en kon zonder probleem een chatbox in...
Ik werk met Win XP Pro en IE...

Groetjes,
JHx.

hoezo blokkeerd vista alles?
krijg j daar meldingen over?
mss heeft het daar wel mee te maken.
kijk eens bij beveiligingscentrum hoe je alles hebt staan.

Je installeerde toch zeker versie 6?
Vorige versies zouden crashen op Vista...

Quote:
Een van die problemen zat in de Aero Glass-manager, die Vista-gebruikers de mogelijkheid geeft om vensters transparant te maken. De grafische subsystemen van Vista crashten, omdat Java de primaire buffer van Windows afsloot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan