Java wordt niet herkend als een interne of extern opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlohaaMense

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Berichten
17
C:\Users\Downloads\Nieuwe map\minecraft_classic_server


Server.jpg

Server...jpg

Server.......jpg

Zo ver ben ik gekomen, maar dan begrijp ik dat stuk van Voeg die PATH regel toe bovenaan, sluit af met het rode kruisje en sla het bestand op. niet...

Kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Bericht verplaats, het is niet de bedoeling in te breken in een oud topic. Graag zelf een vraag plaatsen. (heb ik nu dus voor je gedaan ;))
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik weet ook niet hoe ik een nieuw topic maak :( In ieder geval bedankt voor het overplaatsen :D
 
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610881 is de plaats om te zien hoe alles hier werkt, Ook het stellen van de vraag wordt aan de hand van beelden netjes uitgelegd, dus eenvoudig genoeg zou ik zeggen. Als je er nog vragen over hebt hoor ik het graag :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ander scriptje hier dat hetzelfde doet, maar dan zonder de Java opdracht.
Je moet even kijken of je 1 of twee Program Files mappen in je C schijf hebt staan.

Als je er 1 hebt, ga in die map, en dan naar de Java map. Daar zie je je java versies in de vorm van "jre(versie)"
Als je twee Program Files mappen hebt, ga dan in die ene met (x86) erachter, dan naar Java en kijk daar je versies.

Als je mij de java versie (versie 6, versie 7) en je aantal program files mappen (kunnen er 1 of 2 zijn) stuurt, pas ik m aan aan jouw computer.
 
Dat is een zoekopdracht. Ik zie wel dat je Java hebt, ook zie ik dat je een 32 bits Java configuratie hebt, dus je hebt 2 Program files mapjes.
Ga naar "Computer". Dan naar je C:\ schijf.
Dan Program Files (x86)
Dan Java. Serieus. Als ie er niet staat kijk je niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Niet. jre6 en 7, dat moest ik weten. Dan kan ik versie 7 gebruiken voor je startscript en daarmee is dit het resultaat:

@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft-server.jar

Ik heb hierin staan dat je server 1 GB aan geheugen krijgt, met plugins en minder dan 1 GB kun je crashes krijgen.
Als anderen niet op je server kunnen komen van buiten jouw huis, moet je port forwarden. Dat je dat alvast weet.

Graag gedaan! :)
 
Werkt niet... Het zwarte beeld komt nog geen halve seconde in beeld... Waarschijnlijk doe ik weer iets fout...

Start server.jpg
 
Oh, wat ik nu zie is dat je een classic server probeert te starten? Ik had er op gerekend dat je een survival server probeerde te starten.
Als classic server zou ik MCForge gebruiken, de normale software heeft vrij weinig functies.

http://www.mcforge.net/
Dat is gewoon een programma dat je kunt starten zonder moeite, de instellingen zijn ook makkelijk.
 
Dat is nou juist het vage, ik heb al een survival server en daar geeft hij geen problemen met java... Ik ben MCforge nu aan het downloaden ;)
 
Geen probleem. Mag ik anders je server URL even, dan kan ik even komen kijken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan