java wordt niet herkend als een interne of externe opdracht programma of batchbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardweug

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Ik ben dus bezig aan een Runescape private server,

En ik volg een tutorial. Nou op begeven moment moet ik volgens deze tutorial een .bat bestandje openen genaamt 'run'. Dan krijg ik de volgende fout:

java wordt niet herkend als een interne of externe opdracht programma of batchbestand

Heel vervelend, ik run windows 7 64 bit.

Dit staat in het .bat bestand:
@echo off
java -cp bin;lib/clientlibs.jar client 0 live english game0
pause

Blijkbaar is je environment dan niet goed ingesteld. Even het batchfiletje editen naar je java.exe locatie of je environment aanpassen naar de java locatie

Blijkbaar is je environment dan niet goed ingesteld. Even het batchfiletje editen naar je java.exe locatie of je environment aanpassen naar de java locatie

Kan je dat stukje code even voorschrijven en waar ik het precies moet zetten? Ik heb er totaal geen verstand van.:o

C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\java -cp bin;lib/clientlibs.jar client 0 live english game0

de directory kan mogelijk anders zijn voor jezelf, maar zo is het bij mij

C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\java -cp bin;lib/clientlibs.jar client 0 live english game0

de directory kan mogelijk anders zijn voor jezelf, maar zo is het bij mij

Dat is je locatie? Hoe kan ik java daar installeren?

Als het goed is heb je java geinstalleerd. kijk in welke directory en plak dat in de batch file.

<jouw dir>\java -cp bin;lib/clientlibs.jar client 0 live english game0

Als het goed is heb je java geinstalleerd. kijk in welke directory en plak dat in de batch file.

<jouw dir>\java -cp bin;lib/clientlibs.jar client 0 live english game0

Ik kom er nog steeds niet uit... Heb je teamviewer?

sorry, echt werk moest even voor :) Je kunt de batch file editen met elke textbewerker, zoals wordpad. Nadat je hebt opgezocht in welke directory java geïnstalleerd is op je computer, moet je in de bat file even die directory voor de java regel plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan