Javascript/Ajax Web Shell Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxuploader

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Hallo

Ik weet niet of iemand ooit in aanraking met goosh.org is geweest?
Maar dat is een google Shell waarmee je dus opdrachten kunt uitvoeren voor google.
Bijvoorbeeld: web jezoekopdracht of simpel weg go URL om een URL te openen.

Maar nu vroeg ik mij af hoe maak je zoiets of heeft mischien iemand een code in Javascript/Ajax. Ik heb de source code van GOOSH al gedownload maar ik krijg alleen maar javascriptjes en verder niks..

Alvast Bedankt
P.S Ik heb verstand van JS en HTML/PHP

Hallo

Ik weet niet of iemand ooit in aanraking met goosh.org is geweest?
Maar dat is een google Shell waarmee je dus opdrachten kunt uitvoeren voor google.
Bijvoorbeeld: web jezoekopdracht of simpel weg go URL om een URL te openen.

Maar nu vroeg ik mij af hoe maak je zoiets of heeft mischien iemand een code in Javascript/Ajax. Ik heb de source code van GOOSH al gedownload maar ik krijg alleen maar javascriptjes en verder niks..

Alvast Bedankt
P.S Ik heb verstand van JS en HTML/PHP

Als ik de website met Firebug bekijk lijken ze geen AJAX te gebruiken hiervoor. Ik zie althans geen ajax verbindingen.

Een manier hoe je het kan oplossen is een `proxy` te gebruiken. Dit houdt eigenlijk in dat je met ajax een call doet naar een lokaal php bestand op jou server en die op zijn beurt weer contact legt met google.

Wat je kunt doen, is het volgende:

• Elke keer dat iemand op enter drukt, ga je het commando dat ingetypt is verwerking (luisteren naar keypress (enter) dus)
  • Vervolgens kun je dat commando met JavaScript al een beetje uit elkaar trekken (welk commando? (web / news / etc. )). Ook kun je de zoektermen dan vast eruit halen.
  • Dan maak je een AJAX call naar een PHP pagina die:
  • Aan de hand van het type commando (nu even web) ga je dan de inhoud van een pagina opvragen (http://www.google.nl/search?ie=utf-8&oe=utf-8&q={hierkomtjezoekwoord}
  • Die trek je dan met PHP weer een beetje uit elkaar, daar maak je een "kale" resultaten lijst, die wordt dan door het JavaScript ontvangen.
  • Vervolgens geef je dat middels DOM-manipulatie weer.

Voorbeeld code ga ik je nu niet geven, want dat zal behoorlijk veel zijn, maar dit is heel basic een stappenplannetje waar je ongeveer aan kunt denken.

Oke ik heb het nagecheckt alleen de maker zij dat hij AJAX had gebruikt.
Maar het is niet de bedoeling een google shell te maken maar meer zoiets van:
ik zie net als bij goosh: iets >
als je daarachter bijvoorbeeld hoi typt dat er dan hallo komt te staan.

Gewoon een simple commandline interface.
niet van een textbox vul iets in druk op een button en daar je heb je je hallo.
dat kan ik ook.

Tsja, de weergave is natuurlijk gewoon basic HTML en CSS, de verwerking is dus het "probleem" begrijp ik.

Kun je iets vertellen wat je al hebt? Of heb je nog helemaal niets?

In dat laatste geval zou ik begin met gewoon de grafische interface te maken (dus alleen nog maar HTML + CSS, geen javascript, PHP, etc).

En daarna ga je gewoon steeds een stapje verder.

1. Laat de pagina luisteren naar de entertoets (je hebt verstand van JS, dus check!)
2. Probeer uit te vinden wat de gebruiker heeft ingevoerd (check!)
3. Schrijf een if-/else constructie die een reactie op het commando uitlokt, of zet de mogelijk commando's in een array, met de reactie erbij, etc (zal je ook wel lukken)
4. Geef de reactie weer (ook een koud kunstje)

Dus als je het gewoon stap voor stap doet, moet dat wel lukken, als je inderdaad verstand hebt van JS en HTML.

Jaye, console emulators, mijn specialiteit (:p). Ik heb daar dus een jaar of 2 terug mee gespeeld - erg leuk allemaal. Nu, dat was een 'console' welke (via ajax ja) ook de server-data kon oproepen enzo (aantal verbindingen, etc).

Wat jij wilt is (zoals al gezegd) makkelijker. NOOT: dit is voorbeeldcode, als je er iets mee wilt doen moet je het zelf weten, maar het is leuker het zelf te proberen voordat je zomaar wat copieert!
[JS]/* EXAMPLE (!!!) js code by Vegras (helpmij.nl/forum) */
var objIn = document.getElementById('in');
var objOut = document.getElementById('out');

function handleIn(ev)
{
var key;
if(window.event && window.event.keyCode){
key = window.event.keyCode;
}else{
key = (ev.keyCode||ev.which);
}
if(key == 13)
{
check(); //13 is de enter-toest //
}
}

function check()
{
var text = objIn.value;

if(text == 'hoi')
{
output('hallo!');
} //voeg hier meer if (en eventueel }else{) beesjes toe //
}

function output(text)
{
objOut.innerHTML += '<br />' + text;
}[/JS]
HTML:
<div id='wrap'>
   <div id='out'>
      Welkom bij mijn console!!!<br />
   </div>
   <div id='stuff'>
      &gt; <input id='in' onkeydown='handleIn(event);' />
   </div>
</div>
;)

even uit hoofd, maar zou moeten werken.

Laatst bewerkt:
Hastikke bedankt!!
Dit is wat ik zocht, inderdaad ik ga niet de code gebruiken alleen ik moet ff een voorbeeld hebben. Later maak ik zelf een code vanaf het begin..

Harstikke bedankt allemaal (Vraag Opgelost)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan