Zou iemand mij hier mee kunnen helpen? ik kom er echt niet mee uit. Dit is voor jullie misschien een makkie, maar voor meisjes zoals ik erg lastig 
Het is een klein formuliertje waarin gegevens ingevult en gecontroleerd moeten worden.
Het uiterlijk moet zo blijven, alleen ik krijg de controle codering niet voor elkaar.
Wie helpt mij??????
dank je!!! :thumb:
De gebruiker moet alle verplichte gegevens correct invullen.
Zo moet bij het email adres een @ en een . aanwezig zijn.
De postcode moet uit 4 cijfers en 2 letters bestaan.
en telefoonnummer uit 10 cijfers.
Als de gegevens niet goed zijn dan moet er achter in tekst vermeld worden dat het niet klopt en opnieuw ingevult moet worden.
Als de gebruiker bij contact verzoek aangeeft dat hij gebelt wil worden moet het telefoonnummer ook zijn ingevult... anders moet er vermeld worden dat hij zijn telefoonnummer nog in moet vullen.
Als hij een vraag heeft moet deze ingevuld zijn en het email adres moet dan juist ingevuld zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is een klein formuliertje waarin gegevens ingevult en gecontroleerd moeten worden.
Het uiterlijk moet zo blijven, alleen ik krijg de controle codering niet voor elkaar.
Wie helpt mij??????

dank je!!! :thumb:
De gebruiker moet alle verplichte gegevens correct invullen.
Zo moet bij het email adres een @ en een . aanwezig zijn.
De postcode moet uit 4 cijfers en 2 letters bestaan.
en telefoonnummer uit 10 cijfers.
Als de gegevens niet goed zijn dan moet er achter in tekst vermeld worden dat het niet klopt en opnieuw ingevult moet worden.
Als de gebruiker bij contact verzoek aangeeft dat hij gebelt wil worden moet het telefoonnummer ook zijn ingevult... anders moet er vermeld worden dat hij zijn telefoonnummer nog in moet vullen.
Als hij een vraag heeft moet deze ingevuld zijn en het email adres moet dan juist ingevuld zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Code:
<body>
<div id="container">
<p>
Vul onderstaand formulier in en wij nemen dan via telefoon of email contact met u op.
</p>
<form name="contactverzoek" id="contactverzoek" action="bevestiging.html" method="get">
<fieldset id="nawfieldset">
<legend>naw gegevens</legend>
<div>
<label for="voornaam">voornaam</label>
<input type="text" name="voornaam" id="voornaam" value="" /> <span class="required">*</span>
</div>
<div>
<label for="achternaam">achternaam</label>
<input type="text" name="achternaam" id="achternaam" value="" /> <span class="required">*</span>
</div>
<div>
<label for="straatnaam">straatnaam</label>
<input type="text" name="straatnaam" id="straatnaam" value="" /> <span class="required">*</span>
</div>
<div>
<label for="huisnummer">huisnummer</label>
<input type="text" name="huisnummer" id="huisnummer" value="" size="4" /> <span class="required">*</span>
</div>
<div>
<label for="postcode">postcode</label>
<input type="text" name="postcode" id="postcode" value="" size="7" /> <span class="required">*</span>
</div>
<div>
<label for="woonplaats">woonplaats</label>
<input type="text" name="woonplaats" id="woonplaats" value="" /> <span class="required">*</span>
</div>
</fieldset>
<fieldset id="contactfieldset">
<legend>contactgegevens</legend>
<div>
<label for="telefoon">telefoon</label><input type="text" name="telefoon" id="telefoon" value="" /> <span class="required">invullen indien u gebeld wilt worden</span>
</div>
<div>
<label for="email">email adres</label><input type="text" name="email" id="email" value="" /> <span class="required">invullen indien u een vraag heeft</span>
</div>
</fieldset>
<fieldset id="requestfieldset">
<legend>contactverzoek</legend>
<div>
<label for="bellen">bel mij aub</label><input type="radio" name="contacttype" id="bellen" value="bellen" />
</div>
<div>
<label for="mailen">ik heb een vraag</label><input type="radio" name="contacttype" id="mailen" value="mailen" />
</div>
<div>
<label for="mijnvraag">mijn vraag</label>
<textarea name="mijnvraag" id="mijnvraag" rows="4" cols="25"></textarea><span class="required">invullen indien u een vraag heeft</span>
</div>
</fieldset>
<fieldset>
<input type="submit" value="verstuur" />
</fieldset>
</form>
</div>
</body>
</html>
Laatst bewerkt door een moderator: