Javascript focus

Status
Niet open voor verdere reacties.

domentarion

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo ik heb een probleem :

<div class="ullist" id="ullistdiv">
<li class="lilist"><a onfocus="listFocus(\'focusin\',this.id)" class="lilist" id="imenu_tv" href=" channel.php?action=list">Television</a></ li>

<li class="lilist"><a onfocus="listFocus(\'focusin\',this.id)" class="lilist" id="imenu_film" href="unicast.php?action=list">Movies</a></ li>

<li class="lilist"><a onfocus="listFocus(\'focusin\',this.id)" class="lilist" id="imenu_mail" href="index.php?page=info">Information</a></ li>

Wat ik wil is dat de eerste een focus krijgt. Ik gebruik de pagina op meerdere schermen. Hoe kan ik dus zorgen dat het element li dan de eerste een focus geeft ?

Ik dacht zelf hieraan :

document.getElementById('ullistdiv').focus();

ja, omdat je de verkeerde id doorgeeft!
document.getElementById('ullistdiv').focus();
'ullistdiv' is de div, maar je wilt de link hebben.

probeer deze eens?
PHP:
document.getElementById('imenu_tv').focus();

:thumb:

Als ik het probeer werkt het wel , maar de link is hij kwijt tot dat ik er weer over gaat dan werkt het wel

de link is hij kwijt? Wat bedoel je? :eek:

Zoiezo, waarom zou je de focus op een link willen zetten? Als het nou een input was of iets dergelijks, maar wat heb je aan de focus op een link?:shocked:

Het gaat om een video systeem

Ik wil in mijn menu de bovenste link een focus geven.

Als de focus erop staat en ik wil verder door middel van ok . doet hij niks

verder door middel van ok? Welke ok? Verder waarheen?

We hebben natuurlijk geen idee waar je precies mee bezig bent dus als je wilt dat we je begrijpen moet je wel precies zijn.

Ik heb bijvoorbeeld een subpagina waar allerlei film staan.

Ik wil bijvoorbeeld daar naar toe .

Ik heb dus een index waarin de links staan. Met de pijltje op een afstandbediening kan ik navigeren tussen de links (hetzelfde principe als een muis). Als ik dus op de link sta met de "cursor" en dan op de knop ok op de afstandbediening(hetzelfde als muisklik) dan doet hij niks

ah ok, dat maakt het meteen een stuk duidelijker.

Maar een muisklik is een muisklik. Je kunt wel de focus op een element zetten, maar de muis moet er ook boven worden gepositioneerd, anders zal een muisklik geen effect hebben. Dan klik je totaal ergens anders.

Als je ipv een muisklik nou de Enter toets simuleert door op Ok te drukken dan moet dit werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan