Javascript in Iframe code

Status
Niet open voor verdere reacties.

joris345

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Goedenacht!

Ik probeer in een iframe een javascript code te gebruiken, maar dat werkt niet:confused:
Ik wil zegmaar de pagina in de iframe code zo is: datum.html.
Maar die "datum" moet dus zoiets zijn: 150711. En elke dag naar de datum linken.

Zegmaar deze code maar dan wel werkend:)
Code:
<iframe src="<script><!--
var currentTime = new Date()
var month = currentTime.getMonth() + 1
var day = currentTime.getDate()
var year = currentTime.getFullYear()
document.write(day + "" + month + "/" + year)
//-->
</script>.html">
</iframe>

Bedankt voor het meedenken!

Op zich ben je goed op weg, maar je moet het hele stuk door Javascript laten genereren, je kan niet lukraak stukken code in een html-tag plaatsen. Je krijgt dan zoiets:
Code:
<script><!--
var currentTime = new Date()
var month = currentTime.getMonth() + 1
var day = currentTime.getDate()
var year = currentTime.getFullYear()
var Bestandsnaam = (day + "" +  month + "" + year + ".html")
document.write ('<iframe src="' + Bestandsnaam + '"></iframe>')

//-->
</script>

Ja, die werkt! :)
Opmerkingen:
  • Er moet nog even type="text/javascript" aan toegevoegd worden.
  • Als je er een onload-functie bijmaakt, kan het script uit de html gehaald worden en naar de <head> verhuizen, of een los .js bestandje worden, of toegevoegd worden aan een al bestaand .js bestand.
  • Verder zou ik ook een voorloop-nulletje voor de dagen/maanden 1 t/m 9 gebruiken, en streepjes tussen dag-maand-jaar; dat maakt het wat leesbaarder. *)
Voorbeeld: www.developerscorner.nl/csshunter/tests/van-tijd-naar-iframe.htm

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt! Het is gelukt. En "csshunter" bedankt voor de tips!

Javascript in Iframe

Hallo,

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, alleen is deze javascriptcode nogal gecomprimeerd (?) en moeilijk te begrijpen. Tenminste voor mij.
Het gaat op Livestats code van Feedit en ik wil de omvang beperken (zie www.luchtoorlog.net) door een iframe toe te passen. Niet zo'n ellenlange reeks.
de code is:
<script type="text/javascript" src="http://feedjit.com/serve/?vv=722&amp;tft=3&amp;dd=0&amp;wid=8f6952a7996a4055&amp;pid=0&amp;proid=0&amp;bc=214540&amp;tc=FFFFFF&amp;brd1=336699&amp;lnk=CDF3FC&amp;hc=A2CFF2&amp;hfc=18497A&amp;btn=E0D5A8&amp;ww=200&amp;went=10"></script><noscript><a href="http://feedjit.com/">Feedjit Live Blog Stats</a></noscript>

Hulp wordt met zeer veel dank aanvaard.
Rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan