Javascript pop-up window voor bevestiging verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwinski

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Hallo, beste javascripters.

Ik ben niet thuis in het hele javascript, dus vraag ik het liever aan de experts.

Ik heb een php pagina waarop je een pagina artikel kunt verwijderen, dit door middel van de link Verwijderen.
Zodra ik op deze link klik wordt de functie delete geactiveerd, maar dan verwijdert hij meteen. Het is uiteindelijk bedoeld voor mensen die niet zo handig hiermee zijn, dus een vraag voor bevestiging voor dit zou wel erg handig zijn. dit wilde ik doen door middel van javascript.
Zodra je op de link klikt verschijnt er een venster:

Weet je het zeker?
<knop>Ja</knop> <knop>Nee</knop>

Zodra ik op ja klik wordt de functie daadwerkelijk geactiveerd, klik ik op nee is er niks aan de hand :P

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt! :thumb:

Je link ziet er nu waarschijnlijk ongeveer zo uit?

HTML:
<a href="delete.php?id=xx">Delete</a>

Als je daar het volgende van maakt:

HTML:
<a href="delete.php?id=xx" onclick="return confirm('Weet je het zeker?')">Delete</a>

Moet de gebruiker eerst bevestigen.

Ik heb nu dus deze variabele:

PHP:
$delete = "<a href='index.php?id=$id&a=delete' onclick='return confirm('Weet je het zeker?')'>Verwijder dit artikel</a>";

die wordt actief op het moment dat er een sessie geregistreerd is (voor admin gebruikers die zijn ingelogd)

Maar, zodra ik op de link klik komt het confirm schermpje niet.
De functie delete wordt wel uitgevoerd.

Doe ik iets verkeerd?

Je hebt je quotes niet goed.

Je kunt het beste strigns om te echoën in enkele quotes zetten en de HTML attributen in dubbele.

Zo dus:

PHP:
$delete = '<a href="index.php?id=$id&a=delete" onclick="return confirm(\'Weet je het zeker?\')">Verwijder dit artikel</a>';

Hm, ik dacht al zoiets maar mij is altijd verteld dat het juist andersom moet. De variabele $id wordt nu weer niet meegenomen. Ben er al wat mee gaan stoeien maar kom er helaas niet uit..

Ooh ja, dat had ik even over het hoofd gezien.

Maar variabelen hoor je eigenlijk ook te escapen. Dan wordt het dit:

PHP:
$delete = '<a href="index.php?id=' . $id . '&a=delete" onclick="return confirm(\'Weet je het zeker?\')">Verwijder dit artikel</a>';

Bedankt! :thumb:

Ik ben echt niet goed met al die quotes >,< dat is vet balen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan