hallo iedereen,
ik heb mijzelf voor de uitdaging gezet om een programma (HTML en javascript mengeling) rijmwoorden te laten genereren. je moet in een inputveld een woord invullen het programma kijkt naar de drie laatste letters (want een rijmwoord komt vaak overeen in de laatste drie letters) en gaat dan in een .txt bestand kijken naar woorden met dezelfde 3 laatste letters. ik heb er al voor gezorgd dat je iets kan invullen en dat hij daarna zegd wat de laatste drie letters zijn, maar ik zit nu echt vast.
op dit moment ziet het er zo uit:
help mij aub. als ik helemaal op de verkeerde weg zit mag je het ook zeggen hoor!
groetjes weare
ik heb mijzelf voor de uitdaging gezet om een programma (HTML en javascript mengeling) rijmwoorden te laten genereren. je moet in een inputveld een woord invullen het programma kijkt naar de drie laatste letters (want een rijmwoord komt vaak overeen in de laatste drie letters) en gaat dan in een .txt bestand kijken naar woorden met dezelfde 3 laatste letters. ik heb er al voor gezorgd dat je iets kan invullen en dat hij daarna zegd wat de laatste drie letters zijn, maar ik zit nu echt vast.
op dit moment ziet het er zo uit:
HTML:
<!doctype html>
<html>
<body style="background-color:#FF0000">
<h1>zoek je een rijmwoord?</h1>
<p>dan ben je hieraan het juiste adres, je vult een woord in en de rest doet het programma voor jou!!</p>
<form action="javascript:count()">
<input type="text" id="input" onblur="go()"></input>
<input type="submit" ></input>
</form>
<script type = "text/javascript">
function count(){
var string = document.getElementById("input").value;
var patt1 = /[a-z]{3}$/i;
document.write(string.match(patt1));
}
</script>
</body>