Hoi,
Ik had een vraagje. Voor school moet ik een javascriptje spelletje maken met nog iemand. Het spelletje is gebasseerd op whack-a-mole, maar ik heb wat problemen met de hamer/mallet te positionere op de y-as. Nu hangt gij vast onderaan. (Zie Hier) Op SPEEL NU! klikken
Misschien kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt,
Gunther
Hier de javascriptcode:
Ik had een vraagje. Voor school moet ik een javascriptje spelletje maken met nog iemand. Het spelletje is gebasseerd op whack-a-mole, maar ik heb wat problemen met de hamer/mallet te positionere op de y-as. Nu hangt gij vast onderaan. (Zie Hier) Op SPEEL NU! klikken
Misschien kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt,
Gunther
Hier de javascriptcode:
Code:
function init() {
moveSky();
var d = document.getElementById("mallet");
if(d.addEventListener)
{d.addEventListener('mousemove', move, false)}
else if (d.attachEvent)
{d.attachEvent('onmousemove', move)};
var e = document.getElementById("startgame");
if(e.addEventListener)
{e.addEventListener('click', start, false)}
else if (e.attachEvent)
{e.attachEvent('onclick', start)};
}
var skyYPos = 0;
function moveSky() {
skyYPos ++;
var spel = document.getElementById("spel");
spel.style.backgroundPosition = "px " + skyYPos + "px";
setTimeout('moveSky()', 100000);
}
function move(event){
var posx = 0;
var posy = 0;
if (!event) var event = window.event;
if (event.pageX || event.pageY) {
posx = event.pageX;
posy = event.pageY; }
else if (event.clientX || event.clientY) {
posx = event.clientX + document.body.scrollLeft
+ document.documentElement.scrollLeft;
posy = event.clientY + document.body.scrollTop
+ document.documentElement.scrollTop; }
if (posx < 120)
{posx = 120}
else if (posx > 535)
{posx = 535}
var d = document.getElementById('mallet');
d.style.left = posx - (d.offsetWidth / 2) + 'px';
if (posy < 500)
{posy = 500}
else if (posy > 220)
{posy = 220}
}
function start(){
var e = document.getElementById("startgame");
e.style.visibility = "hidden";
var d = document.getElementById("mol");
d.style.visibility = "visible";
var c = document.getElementById('lost');
c.style.visibility = 'hidden';
newmol();
}
var molYPos = 350;
var molXPos = 0;
function newmol(){
molYPos= 350;
molXPos = 260 + Math.random()*20;
var mol = document.getElementById('mol');
mol.style.left = molXPos + 'px';
mol.style.top = molYPos - 'px';
moldown();
}
var molDY = 5;
function moldown() {
if ( molYPos < 295) {
var d = document.getElementById('lost');
d.style.visibility = 'visible';
var e = document.getElementById('startgame');
e.style.visibility = 'visible';
} else {
molYPos -= molDY;
var mol = document.getElementById('mol');
mol.style.top = molYPos + 'px';
klokje = setTimeout( 'moldown()', 100 );
}
}
if(document.addEventListener)
{
window.addEventListener('load', init, false);
}
else if(document.attachEvent)
{
window.attachEvent('onload', init);
};
Laatst bewerkt: