Javascript Spelletje

Status
Niet open voor verdere reacties.

studje

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2006
Berichten
7
Hoi,

Ik had een vraagje. Voor school moet ik een javascriptje spelletje maken met nog iemand. Het spelletje is gebasseerd op whack-a-mole, maar ik heb wat problemen met de hamer/mallet te positionere op de y-as. Nu hangt gij vast onderaan. (Zie Hier) Op SPEEL NU! klikken :)

Misschien kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt,

Gunther

Hier de javascriptcode:

Code:
function init() {
   moveSky();
   var d = document.getElementById("mallet");
   if(d.addEventListener)
	{d.addEventListener('mousemove', move, false)}
   else if (d.attachEvent)
	{d.attachEvent('onmousemove', move)};
	var e = document.getElementById("startgame");
   if(e.addEventListener)
	{e.addEventListener('click', start, false)}
   else if (e.attachEvent)
	{e.attachEvent('onclick', start)};
}

var skyYPos = 0;
function moveSky() {
skyYPos ++;
var spel = document.getElementById("spel");
spel.style.backgroundPosition = "px " + skyYPos + "px"; 
setTimeout('moveSky()', 100000);
}


function move(event){
var posx = 0; 
var posy = 0; 
if (!event) var event = window.event; 
if (event.pageX || event.pageY) { 
	posx = event.pageX; 
	posy = event.pageY; } 
else if (event.clientX || event.clientY) 	{
		posx = event.clientX + document.body.scrollLeft
			+ document.documentElement.scrollLeft;
		posy = event.clientY + document.body.scrollTop
			+ document.documentElement.scrollTop; }
if (posx < 120) 
   {posx = 120}
else if (posx > 535)
   {posx = 535}
var d = document.getElementById('mallet');
d.style.left = posx - (d.offsetWidth / 2) + 'px'; 
if (posy < 500) 
   {posy = 500}
else if (posy > 220)
   {posy = 220}
}

function start(){
var e = document.getElementById("startgame");
e.style.visibility = "hidden";
var d = document.getElementById("mol");
d.style.visibility = "visible";
var c = document.getElementById('lost');
c.style.visibility = 'hidden';
newmol();
}

var molYPos = 350;
var molXPos = 0;

function newmol(){
molYPos= 350;
molXPos = 260 + Math.random()*20;
var mol = document.getElementById('mol');
mol.style.left = molXPos + 'px';
mol.style.top = molYPos - 'px';
moldown();
}

var molDY = 5;

function moldown() {
if ( molYPos < 295) {
	var d = document.getElementById('lost');
	d.style.visibility = 'visible';
	var e = document.getElementById('startgame');
	e.style.visibility = 'visible';
} else {
	molYPos -= molDY;
	var mol = document.getElementById('mol');
	mol.style.top = molYPos + 'px';
	klokje = setTimeout( 'moldown()', 100 );
}
}

if(document.addEventListener)
{
	window.addEventListener('load', init, false);
}
else if(document.attachEvent)
{
	window.attachEvent('onload', init);
};
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan