javascript: sturen zonder mailbox openen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepernoot

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Wat ik wil is een balkje waar de bezoekers van mijn site iets kunnen infullen en wat hij/zij kan doorsturen naar mijn email.

MAAR: zijn e-mail moet niet geopend worden dus het enige wat ermoet gebeuren als hij op versturen drukt is de melding bericht verstuurd of zoiets.

Dus volgens mij moet er in het scripje niet mailto: instaan maar iets anders maar wat?

het is dus een formuliertje

het is dus een formuliertje

maar dan heel klein

Tsja, dat gaat je met alleen javascript en html niet lukken.

Daar heb je op z'n minst een serverside scripttaal (PHP / ASP / whatever) voor nodig.

Ik kan je het script nu wel uittypen, maar je moet er rekening mee houden dat het lokaal op je PC niet werkt als je geen server geïnstalleerd hebt. Dan moet je het uploaden naar een server die wel PHP ondersteuning biedt.

Je gebruikt dit als formulier:
PHP:
<form name="sendmail" method="post" action="">
<input type"text" name="text" />
<input type="submit" name="submit" value="Versturen" />
</form>

Dan zet je ergens op die pagina waar je het berichtje wilt hebben:

PHP:
<?php

if ( $_SERVER[ 'REQUEST_METHOD' ] == 'POST' ) {

if ( @mail ( 'mijn@emailadres.nl', 'Bericht van website', $_POST[ 'tekst' ], 'From: Website <mijn@emailadres.nl>') {
    echo 'Mail verstuurd';
  } else {
    echo 'Mail kan niet verstuurd worden.';
  }

}

?>

Maar er moet dan wel een mailserver geconfigureerd zijn.

EDIT: oh ja en je moet je bestand als .php opslaan, anders wordt het niet geparsed en krijg je de code op je scherm.

Laatst bewerkt:
php

gewoon de code dus in een txt bestand zetten en dan opslaan als php toch?

en dan dat bestandje op de site zetten

Je hebt waarschijnlijk al een HTML pagina... Daar waar je je invoerveld wilt hebben plak je het eerste stuk, waar je het berichtje wilt hebben dat de mail verstuurd is plak je het tweede stuk. Dat sla je vervolgens op als .php

dfhsgdf

ok gedaan en dan heb ik een php bestand

hoe krijg ik dat dan weer in mijn site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan