JAvascriptje bron beveiling

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Hallo allemaal,

Is er een scriptje dat waterdicht is tegen het kopieren van de broncode?
Dus niet alleen een scriptje die de rechtermuisnknop uitschakeld maar ook de knop Beeld in je browser.

Greetzz York

Nope, gaat niet. Je kan er altijd achter komen.

Coderen kan je altijd doen :). Maar dan is het alleen maar moeilijker.

Hallo allemaal,

Dan gebruik ik maar dat proggie van jou nteusink. :thumb:

Waarom ik dat nou eigenlijke wil is heel makkelijke te zeggen. Ik wil gewoon dat bepaalde dingen niet te kopieren zijn. Toch zie ik dit gebeuren, daarom ga ik men beveiling wat ophogen.

Greetzz York

Geplaatst door York
Hallo allemaal,

Dan gebruik ik maar dat proggie van jou nteusink. :thumb:

Waarom ik dat nou eigenlijke wil is heel makkelijke te zeggen. Ik wil gewoon dat bepaalde dingen niet te kopieren zijn. Toch zie ik dit gebeuren, daarom ga ik men beveiling wat ophogen.

Greetzz York

Zoals al gezegd; javascript is een client-side scripttaal. Het script wordt dus uitgevoerd op de PC van de gebruiker (client).

Het zal dus altijd mogelijk om de bron te bekijken, je kan het enkel iets moeilijker maken.

Je kan overstappen naar een server-side scripttaal. Bijvoorbeeld PHP. De output van PHP is enkel HTML. De source van PHP is niet zo maar oproepbaar.

Ik weet niet wat je van plan bent, maar als je van plan bent een goed inlogsysteem o.i.d. te maken met javascript dan kan je dat beter uit je hoofd zetten :D

Hallo allemaal,

Nee het is niet voor een inlog systeem die bouw ik wel in php. Maar het is de bedoeling dat er zomaar dingen worden gekopiert. Er zijn natuurlijke altijd mensen die het kunnen ontcijferen maar voor mensen die er niet zoveel verstand van hebben houd dit hun wel effe tegen. Het is de bedoeling dat niet zomaar iemand een pagina van mijn site op zijn site heeft staan. Het gaat dus niet echt om inlogsystemen en dat soort gevallen.

Greetzz York

Voornamelijke de brondcode (script) en afbeeldingen.
Daarom vroeg ik als er dus een soort script was die echt de brondcode beveiligde. Afbeeldingen tja die vallen volgens mij niet te beveiligen.

Greetzz york

Lukt je niet met pics. Printscreen, bron v/h plaatje, slepen in IE, opslaan met IE 6.0 opties.

Jah dat wist ik al, maar mijn vraag is ook meer gericht op de bron beveiling. Die plaatjes moet ik nog wat op verzinnen.

Greetzz York

Ik laat het dan weten ja. Misschien moet ik zelf maar wat proberen te maken.

Greetzz York

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan