Javascriptje om bezoeker van website een berekening te laten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbroeders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een javascriptje, wat volgens mij, niet heel ingewikkeld hoeft te zijn.
Ik wil bezoekers van mijn website op basis van gegevens die zij invullen het vermogen van hun aan te schaffen radiator uit laten rekenen.

Dat komt er dan zo uit te zien:

Lengte kamer: ________ (box1)
Breedte kamer:________ (Box2)
hoogte kamer: ________ (box3)
Type kamer: ________ (box4) (let op: dit moet dan een menutje zijn waar in komt: slaapkamer, woonkamer, badkamer, studeerkamer enz. Aan elke woord hangt dan weer een waarde, bijv. slaapkamer 100, woonkamer 80 enz.)

Antwoord: _______ (Box5) = formule (box1 x box2 x box3) * Box4

alvast bedankt voor de hulp,

mvg,

Jan Broeders.

Simpel voorbeeldje voor box3, box4 en box5. De opmaak en het aanvullen voor box1 en box2 kan je dan zelf wel:
HTML:
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
<!--
function bereken()
{
        var uitkomst = document.getElementById('hoogte').value * document.getElementById('type').value;
        document.getElementById('uitkomst').value = uitkomst;
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<form>
<input type="text" name="hoogte" id="hoogte"><br>
<select name="type" id="type">
<option value="100">slaapkamer</option>
<option value="80">woonkamer</option>
</select>
<br>
<input type="button" name="bereken_totaal" value="Bereken" onClick="bereken()"><br>
<input type="text" name="uitkomst" id="uitkomst" readonly="readonly">
</form>
</body>
</html>

Hoi Jan,
Aha, deze vraag ken ik: een dubbelpost. :p

Mijn reactie & testpagina & toelichting staat hier bij de gelijkluidende FrontPage-vraag:
[url]www.helpmij.nl/forum/showthread.php/697233-frontpage-2003-formules?p=4473273&viewfull=1#post4473273[/URL].

Hoewel het geen specifieke FP-vraag is, want het speelt voor elke webeditor: dus achteraf gezien had m'n antwoord beter hier kunnen staan. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
PS: Omdat uit de nadere gegevens bleek dat woonkamer en studeerkamer dezelfde waarde voor de vermenigvuldigingsfactor hebben, heb ik het anders gedaan dan Supersnail.
Ik heb als waarde voor het ruimte-type de naam van het type genomen, en bij de berekening daar de factor aan gekoppeld.
Zo kan makkelijker gewerkt worden voor als de bezoeker in een bestaande invulling dingen gaat veranderen.
Verder heb ik ivm de komma-problematiek de invulvakjes telkens gesplitst in een meter-vakje en een cm-vakje. Bij de berekening worden deze bij elkaar opgeteld.
En de uitkomst afgerond, zodat er geen 229.99999999999997 kan komen te staan ipv 230. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan