javascripts invoehgen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brigje

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2002
Bij Leejos's webhebbies op het net (www.leejoo.nl) heb ik een aantal scripts vandaan gehaald die ik in mijn website wilde invoegen. Bij een enkele is dit gelukt, maar bij de meesten krijg ik een foutmelding. Ik voeg ze in met frontpage 2000. Nu is dit ook allemaal erg nieuw voor mij, dus doe ik het niet goed of heeft leejoo zelf een fout gemaakt?
Misschien wil iemand het voor mij proberen: Bijvoorbeeld onder www.leejoo.nl>scripts>backgrounds>woordenregen

Als ik het eerste deel van het script tussen de headtags wil plaatsen gooit fp2000 het vanzelf toch in de <body> Dan verander ik dat in de htmlweergavan van fp2000 met de hand weer terug. Misschien dat de fout hier ontstaat?
groeten, brigje

Scripts kan je beter met Kladblok plaatsen, omdat Frontpage dit niet begrijpt en dit, zoals je al merkt, verziekt.

Verder slechts 1 of hoogstens twee scripts in een pagina voorkomt ook problemen met conflicterende scripts.

Het feit dat meerdere scripts met elkaar kunnen conflecteren geldt zeker ook als je met Dreamweaver werkt (m.a.w. het maakt niet uit met wat voor pakket je werkt).

Jacco

Sorry voor de late reactie, prive omstandigheden.

maar hoe voeg ik dan een script mbv kladblok toe? Nu open ik het ook mbv kladblok, ga dan knippen/plakken en voeg het in in een hml bestand dat ik in frontpage aanmaak?
Dat meerdere scripts op een pagina kunnen conflicteren-of hoe het ook heet- weet ik. Maar dat is dan per bestand of per zgn web? Ik heb bijvb een site bestaande uit meer dan 25 pagina's/bestanden, dan geld dat toch per bestand neem ik aan??

Groeten, brigitte

Fp heeft divese opties om codes in te voegen.
Kijk wat de "Help" er van zegt.

Wens je het in kladblok, gebruik dan het volgende:

<!--WEBBOT bot="HTMLMarkup" startspan ALT="mijn codes" -->
hier je codes
<!--WEBBOT bot="HTMLMarkup" Endspan -->

dan vreet FP deze codes niet op.

En meerdere js script kan wel, maar soms zit je met de namen, welke je aan moet passen.
En bij onload kun je er meerdere gebruiken, door de funkties achter elkaar te zetten, met het
;
als scheidingsteken.

:cool:

reactie jsscripts invoegen

bedankt voor je reactie.
ik denk dat dit me wel een eind op weg helpt. Heel handig, want in FP wordt het inderdaad erg doorelkaar gegooid. Maar nun weet ik nog niet of je ook conficterende jsscripts kunt krijgen binnen een groot web of alleen dan wanneer meerdere jsscripts in een en hetzelfde bestand van zo'n web staan??

Een zelfde script kan niet meerdere keren in één pagina.
bv

<script>
var thespeed=6
var myspeed=0
function scrollwindow(){
document.frame.scrollBy(0,myspeed)
etc

nog een keer kan niet, tenzij dat je namen en funkties een unieke naam geeft:
<script>
var the2speed=6
var my2speed=0
function scrollwindow2(){
document.frame.scrollBy(0,myspeed)
etc

Heb je nu toch met meerdere scripts, dan kun je even een script uitschakelen, door gebuiik te maken van de comment tag:

<!-- code welke even niet mee doet -->

De comment tag wordt door de browser overgeslagen, en is in feite bedoelt voor jezelf.
Wanneer je een grote pagina hebt geef je in de comment tag aan waar je zit:

<!-- begin linker menu -->

Soms werk je met een extern script, wat in je pagina wordt aangeroepen.
Daarin kunnen ook wel eens "fouten" zitten.
Dus bv een reeds gebruikte naam, dan wel een syntax fout.

Als je meerdere scripts gebruikt is het inderdaad soms zoeken waarom het niet werkt.

:cool:

hoi
Ik ga het zsm uitproberen. Ben wel blij dat ik nu wat meer inzicht heb gekregen wat wel en niet kan.
bedankt en groeten van brigje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan