Jbuilder 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

rchood

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Hallo allemaal,

Op school gebruiken we Jbuilder1 maar die draait niet op vista.
Nu heb ik een trial versie gedownload van jbuilder2007 maar nu kunnen ze me er op school geen ondersteuning in geven.
En het ziet er totaal anders uit dan jbuilder1.

Weet iemand hoe ik in jbuilder 2007 een applicatie aankan maken?

alvast bedankt.

Hallo allemaal,
Op school gebruiken we Jbuilder1 maar die draait niet op vista.
(...)
Weet iemand hoe ik in jbuilder 2007 een applicatie aankan maken?
Hoi,

Heb je dat uitgeprobeerd, versie 1 op Vista? Vaak willen programma's nog wel werken, ook al zegt de maker niet "Vista certified" o.i.d.

Verder ben ik niet bekend met het programma, maar probeer het eens met [Ctrl] + [N].

Hallo

Versie 1 van Jbuilder kan ik niet installeren. Deze gaat niet verder en loopt vast.

Als ik ctrl+n druk dan moet ik kiezen wat ik wil en ik weet niet wat ik moet kiezen.
Er zijn meerdere soorten.

greetz robin

Dat ligt er natuurlijk maar aan wat je wilt maken! De keuzemogelijkheden in 2007 zijn waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als in vesie 1, dus vraag het anders op school eens na.

Ja dat heb ik al gedaan maar daat weten ze het ook niet.

Als ik de handleiding van school erbij pak dan moet ik naar file -> new project.
Daarna moet ik naar file -> new application.

Maar als ik dat in Jbuilder 2007 doe dan ga ik eerst naar file -> project en dan moet ik gelijk iets kiezen wat ik met me een project wil doen. maar als ik dan een applicatie wil kiezen dan zijn daar twee mogelijkheden en ik krijg bij beide niet het scherm als in Jbuilder1. Zelfs niet echt iets wat erop lijkt.

Hier staan de opdrachten die ik moet maken.

http://cii.saxion.nl/Studie/Modulen/Lesmateriaal/show.php?node=V_J G4

Misschien dat ik ze in Jbuilder2007 niet in een applicatie moet maken maar in iets anders.

alvast bedankt.

Groeten Robin

Ja dat heb ik al gedaan maar daat weten ze het ook niet.
Als ik de handleiding van school erbij pak dan moet ik naar file -> new project.
Daarna moet ik naar file -> new application.
Maar als ik dat in Jbuilder 2007 doe dan ga ik eerst naar file -> project en dan moet ik gelijk iets kiezen wat ik met me een project wil doen. maar als ik dan een applicatie wil kiezen dan zijn daar twee mogelijkheden en ik krijg bij beide niet het scherm als in Jbuilder1. Zelfs niet echt iets wat erop lijkt. Hier staan de opdrachten die ik moet maken. http://cii.saxion.nl/Studie/Modulen/Lesmateriaal/show.php?node=V_J G4
Misschien dat ik ze in Jbuilder2007 niet in een applicatie moet maken maar in iets anders.
alvast bedankt. Groeten Robin

Als de leraar dat niet weet, betwijfel ik de kwaliteit van die leraar!... :confused:
Staat de optie AWT-Applet ertussen? Probeer die eens (bij new project/new application).

Laatst bewerkt:
Nee de AWT optie staat er niet tussen als ik het goed zie.
Is het mogelijk dat ik AWT nog moet downloaden?

De kwaliteit van de leraar is wel redelijk. Als je van werk uit geen cursus wordt aangeboden om met de tijd mee te gaan dan wordt dat meestal ook moeilijk. Ik denk eerder dat het aan de school ligt dan aan de leraar.

Ik ben verder niet bekend met het programma, dus ik weet niet of je een AWT optie erbij kunt stoppen o.i.d. Iets anders dan "probeer alle opties uit" kan ik nu niet meer bedenken. Verder weet ik het ook niet meer, helaas...

Jammer dat je verder niets meer kan bedenken.

Maar bedankt dat je me wou helpen.

Groeten Robin

Ik ben eruit.

Als je nieuw project kiest dan moet je client applicatie kiezen en daarna moet je weer naar nieuw en dan virtual class.

Daarna moet je applet kiezen en kun je beginnen.

Oké, goed dat je de oplossing even meldt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan