sites
hallo css hunter,
je hebt wederom helemaal gelijk: zelf leren was het beste geweest.html is niet zo'n probleem, css kan ik wel enigszins, maar als ik sommige javascript code zie of php zakt de moed me in de schoenen. code die voor mij haast complete adacadabra is. ik ontbeer de tijd en de zin dit te gaan leren. ik vind mezelf dan ook meer een 'toepasser' van applicaties en code dan een webdeveloper en programmeur. en zoiets als artisteer en/of joomloa maakt het leven wel zo gemakkelijk op dit gebied. als ik al een webdeveloper ben, dan wel een hele luie.
maar zoals je zegt: gaat het mis, dan moet je gaan zoeken. in alle hoeken en gaten. boeken, forums etc.
joomla is een cms dat ik een beetje ken. maar het is vaak nogal groot voor een kleine site.
echter, de vele componenten en plugins vind ik wel zo gemakkelijk. maar ook hier: gaat het fout, dan heb je een probleem.
hoe dan ook: ik wacht eigenlijk op html5 en probeer de energie te vinden om dat onder de knie te krijgen.
hopelijk cover ik met html5 zaken als javascript en misschien php.
in ieder geval bedankt en de groeten. die test van vlinderkas ziet er heel overzichtelijk uit, het moet gezegd.
ik ben sinds gisteren maar weer bezig de oude site op te zetten, dat vroeg ie immers.
mn paginas baseer ik op de site van
www.naturama.nl die ik ook voor hem maakte. (incl appdivs).
deze site legt het kwa kwaliteit van de code wel af tegen jouw testsite.
kwa kwantiteit helaas niet ben ik bang.
ps hoe zie je dat zo snel, hoe lang een site laadt, zoals het kadertje in je antwoord hierboven?
en is het zo dat een site alles begint te laden als je de eerste pag opent, of alleen nog maar wat ie voor die bewuste pag nodig heeft?