JCE tabelen in joomla krijgt altijd randen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
hallo,

ik heb het volgende probleem.

ik heb sommige joomla tabellen op mijn site staan maar die geeft altijd zichtbare randen om elke cell aan.
na een tijd zoeken kwam ik tegen dat je "border:solid 1px #ddd;" kon verwijderen in een bepaalde regel in beez_20/css/peronal.css en dan zou het weg zijn.
dit klopte ook, maar nu was het overal weggegaan en kon ik bij geen enkel tabel meer randen eromheen zetten.

is er een manier om bij sommige tabellen wel randen kan krijgen en bij sommige niet (dat er een keuze is)?

ik heb trouwens nu weer de backup van personal.css terug gezet dus ik zie weer overal die randen.

alvast bedankt!

dan zal je apparte stijl regels gaan moeten maken in CSS hoe en wat zal je zelf moeten uizoeken ik weet enkel dat je het zo moet doen maar ben geen expert in CSS ik kan je enkel in de richting duwen

• Eerst in de beez_20/css/personal.css weer de randen voor alles weghalen.
  • Dan aan de beez_20/css/personal.css toevoegen: .tabelMetRand td {border: solid 1px #ddd !important;}
  • In de html-code van de pagina zet je dan:
HTML:
...
<table class="tabelMetRand">
    <tr>
        <td>Deze cel heeft een grijs randje.</td>
        <td>En deze cel ook.</td>
enz.
Bij tabellen die geen randen nodig hebben, zet je de class er gewoon niet bij. Zoiets zou het moeten doen.

• Eerst in de beez_20/css/personal.css weer de randen voor alles weghalen.
  • Dan aan de beez_20/css/personal.css toevoegen: .tabelMetRand td {border: solid 1px #ddd !important;}
  • In de html-code van de pagina zet je dan:
HTML:
...
<table class="tabelMetRand">
    <tr>
        <td>Deze cel heeft een grijs randje.</td>
        <td>En deze cel ook.</td>
enz.
Bij tabellen die geen randen nodig hebben, zet je de class er gewoon niet bij. Zoiets zou het moeten doen.

bij mij heeft het helaas niet gewerkt.
komt helemaal geen randje bij.

iemand die misschien dit ook heeft gehad?
aangezien dit een veel voorkomend probleem is met JCE en joomla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan