Hallo.
ik ben bezig met een school opdracht om een rekenmachine te maken.
+, -, *, / % heb ik al, alleen ik moet nog worteltrekken en machtverheffen.
alleen ik heb geen idee welke code ik daar voor moet gebruiken.
Voor machtverheffen heb ik dit al maar het werkt niet:
class MachtKnopHandler implements ActionListener {
public void actionPerformed ( ActionEvent e ) {
String invoerstring1 = invoervak1.getText ();
double getal1 = Double.parseDouble ( invoerstring1 );
String invoerstring2 = invoervak2.getText ();
double getal2 = Double.parseDouble ( invoerstring2 );
double resultaat = getal1 ^ getal2; <<<<<<<<<<<<<<Bij dit stukje geeft hij een fout melding!!!!!
resultaatvak.setText ( String.format( "%.2f", + resultaat ));
}
voor worteltrekken heb ik geen idee welke code ik moet gebruiken.
kan iemand mij mischien helpen?
ik ben bezig met een school opdracht om een rekenmachine te maken.
+, -, *, / % heb ik al, alleen ik moet nog worteltrekken en machtverheffen.
alleen ik heb geen idee welke code ik daar voor moet gebruiken.
Voor machtverheffen heb ik dit al maar het werkt niet:
class MachtKnopHandler implements ActionListener {
public void actionPerformed ( ActionEvent e ) {
String invoerstring1 = invoervak1.getText ();
double getal1 = Double.parseDouble ( invoerstring1 );
String invoerstring2 = invoervak2.getText ();
double getal2 = Double.parseDouble ( invoerstring2 );
double resultaat = getal1 ^ getal2; <<<<<<<<<<<<<<Bij dit stukje geeft hij een fout melding!!!!!
resultaatvak.setText ( String.format( "%.2f", + resultaat ));
}
voor worteltrekken heb ik geen idee welke code ik moet gebruiken.
kan iemand mij mischien helpen?
Laatst bewerkt: