JDBC omleiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
117
Ik heb een Java programma op een Linux machine die praat tegen een mysql database.
Nu wil het programma op een windows machine laten werken, op een andere mysql database die op een andere plaats staat.

Ik heb totaal geen ervaring met Java, dus graag een newbie uitleg :)
 
Je hoeft alleen de connection gegevens aan te passen.
 
Duh.... dat had ik ook al begrepen.
Maar dan werkt het dus niet, moet ook nog iets doen met de java bestanden?
Ik zie namelijk ook jar en class bestanden.
En in welke map moet ik het veranderen?
Als ik zoek kom ik de jdbc in meerdere bestanden tegen.
Het heeft wel dezelfde inhoud.
 
ik krijg een java.lang.classnotfoundexception:
 
Wat is de hele foutmelding? Je moet wel de jar in het project zetten.
 
Wat is de hele foutmelding? Je moet wel de jar in het project zetten.

dus bovenstaande melding wil ik aanvullen dus je hebt de mysql driver nodig dus dat is jar
hierbij kan je volgen opties kiezen

het is nog beslist en de database kan nog alle kanten uit of het project al voor meerder klanten dien dan gebruik je jdbc en of dataresourcefile

indien je voor één klant werkt en alles is zeer specifiek dan zal je met mysql drivers zetten.
dit moet je op voorhand weten en verder kan ik je aanbevelen ook javafx kort te bekijken

zo laat ook eens weten met welke editor je werkt
eclipse of netbeans?
 
Ik heb eclipse geinstalleerd, maar zoals ik al zei, ben redelijk onderlegd in het programmeren maar een newbie in java.

Bij het pakket zit een bat file waar wat zaken goed gezet worden, waarschijnlijk is dit een oeroud pakket.

Oorspronkelijk -> SET JAVA_HOME="C:\Program Files\JavaSoft\JRE\1.2"
Deze heb ik aangepast -> SET JAVA_HOME=C:\Program Files\JavaSoft\JRE7


Ik vind ook allleen maar .Jar, .Class, .java bestanden maar nergens iets wat lijkt op een project file.
Datgene waar eclipse nu steeds om vraagt of me wil beginnen.
De logica ontgaat me een beetje,.. en waar kan ik de schermopbouw vinden?
Ik ben gewend in pascal, delphi & lazarus te werken.
In eclipse oogt het enig sinds basaal,.. dus wat hulp is erg gewenst.
 
Ik heb eclipse geinstalleerd, maar zoals ik al zei, ben redelijk onderlegd in het programmeren maar een newbie in java.

Bij het pakket zit een bat file waar wat zaken goed gezet worden, waarschijnlijk is dit een oeroud pakket.

Oorspronkelijk -> SET JAVA_HOME="C:\Program Files\JavaSoft\JRE\1.2"
Deze heb ik aangepast -> SET JAVA_HOME=C:\Program Files\JavaSoft\JRE7


Ik vind ook allleen maar .Jar, .Class, .java bestanden maar nergens iets wat lijkt op een project file.
Datgene waar eclipse nu steeds om vraagt of me wil beginnen.
De logica ontgaat me een beetje,.. en waar kan ik de schermopbouw vinden?
Ik ben gewend in pascal, delphi & lazarus te werken.
In eclipse oogt het enig sinds basaal,.. dus wat hulp is erg gewenst.

de variablen JAVA_HOME=C:\Program Files\Java\ ???? !!!!JDK!!!!! ????8 dienen onder
configuratie systeem systeemvar... worden gezet
path moet dan %JAVA_HOME%/bin;
nu herstarten
bevatten een klein progje enkele problemen oplost. Nu weet ik zelf niet hoe dit in win8 zit dus indien je die win8 gebruikt weet ik graag of iets aangepast is


1): start eclipse op
2): maak nieuw project (javaproject)(normaal zal die zich instellen op je java_homedir)
3):rechts klikken op het project klikken op iets dat lijkt op opties of settings
4):nu kan je bepaalde wijzigingen uitvoeren merk op dat je in ander JDK of JRE kan laten runnen ectra
5):nu om er voor te zorgen dat hij alle kennis van de jar heeft zal je kort uit die settings gaan en een map met naam "lib" aanmaken let op de naam lib zorgt ectra magie in projecten
6):terug naar settings en de jar toevoegen onder de tablad run.... met iets van build ectra moet je zoeken naar lib of jar toevoegen
7):normaal zou je al iets verder zijn indien iets net niet volledig is of je nog iets niet exact vindt hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijft tegen de meest vreemde zaken en ontbrekende bestanden aanlopen.
Helaas de tijd ontbreekt mij om hier goed in te duiken, java is niet mijn ding....
Ik schuif het probleem even voor mij uit, puur omdat ik er nu geen tijd voor heb.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan