JDBC omleiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
117
Ik heb een Java programma op een Linux machine die praat tegen een mysql database.
Nu wil het programma op een windows machine laten werken, op een andere mysql database die op een andere plaats staat.

Ik heb totaal geen ervaring met Java, dus graag een newbie uitleg :)
 
Je hoeft alleen de connection gegevens aan te passen.
 
Duh.... dat had ik ook al begrepen.
Maar dan werkt het dus niet, moet ook nog iets doen met de java bestanden?
Ik zie namelijk ook jar en class bestanden.
En in welke map moet ik het veranderen?
Als ik zoek kom ik de jdbc in meerdere bestanden tegen.
Het heeft wel dezelfde inhoud.
 
ik krijg een java.lang.classnotfoundexception:
 
Wat is de hele foutmelding? Je moet wel de jar in het project zetten.
 
Wat is de hele foutmelding? Je moet wel de jar in het project zetten.

dus bovenstaande melding wil ik aanvullen dus je hebt de mysql driver nodig dus dat is jar
hierbij kan je volgen opties kiezen

het is nog beslist en de database kan nog alle kanten uit of het project al voor meerder klanten dien dan gebruik je jdbc en of dataresourcefile

indien je voor één klant werkt en alles is zeer specifiek dan zal je met mysql drivers zetten.
dit moet je op voorhand weten en verder kan ik je aanbevelen ook javafx kort te bekijken

zo laat ook eens weten met welke editor je werkt
eclipse of netbeans?
 
Ik heb eclipse geinstalleerd, maar zoals ik al zei, ben redelijk onderlegd in het programmeren maar een newbie in java.

Bij het pakket zit een bat file waar wat zaken goed gezet worden, waarschijnlijk is dit een oeroud pakket.

Oorspronkelijk -> SET JAVA_HOME="C:\Program Files\JavaSoft\JRE\1.2"
Deze heb ik aangepast -> SET JAVA_HOME=C:\Program Files\JavaSoft\JRE7


Ik vind ook allleen maar .Jar, .Class, .java bestanden maar nergens iets wat lijkt op een project file.
Datgene waar eclipse nu steeds om vraagt of me wil beginnen.