Je mag maar 1x kunnen printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ebaert

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2006
Hallo

ik heb een formulier met subformulier. In het Hoofdfromulier staat een knop om een document af te drukken, je mag dit document maar 1x kunnen afdrukken. In het subformulier is een veld met geprint ja/nee.

Nu zou ik willen dat wanneer je op de knop drukt om te printen, het veld van een bepaald record wordt afgevinkt. Wanneer je een 2de keer drukt komt een MsgBox met "je kan dit maar 1x printen"

Nu zijn wel 2 moeilijkheden:

1: het hoofdformulier bevat namen, het subformulier is daarvan afhankelijk. Als persoon 1 op die knop drukt komt alleen bij zijn naam in het subformulier een vinkje. Bij persoon 2,3,... niet, het komt er pas als de persoon zelf op de knop klikt.

2: Eigenlijk zijn er 4 knoppen om af te drukken (4 verschillende documenten). Dus als persoon 1 het 1ste document afdrukt komt alleen in het record met persoon 1, niveau 1 een vinkje. De andere kan hij wel nog afdrukken.

Zie bijlage ter verduidelijking.

Is de omschrijving een beetje duidelijk?

Alvast bedankt.

http://users.telenet.be/ebaert/Print.zip

Is dit wat je bedoeld. Ik heb even een heel nieuw formulier gemaakt. Kijk maar eens of je er je voordeelmee kunt doen. Zo niet dan hoor ik het graag!

Bijlagen

Het formulier werkt prima, dank hiervoor. Ik ga het waarschijnelijk ook op deze manier doen, daar het eens iets aders is dan altijd dat subformulier.

Wel nog één vraagje: Als je iets wil afdrukken, dan komt er telken een waarschuwing van access van:

"U staat op het punt 1 rij(en) bij te werken.

Nadat u op Ja...."

Kan dit worden weggewerkt? Ik denk dat dit als gebruiker een zeer vervelend iets is. Want als je dan voor nee kiest dan kom je terecht in de VBA editor en de gebruiker zal er waarschijnelijk niets meer van verstaan.

Hartelijk dank.

Ik heb juist het antwoord gevonden:

"Je kan dit heel simpel. Bij extra -> opties -> bewerken/zoeken -> bevestigen. Vink daar de 3 vakjes uit, en je hebt er geen last meer van."

Maar als je het bestand dan opent op een andere computer, wat de bedoeling is, gaat dit dan ook nog gaan?

mvg

Even in je code de volgende regel opnemen:

Docmd.setwarnings False

En om de waarschuwingen weer aan te zetten het verrassende:

Docmd.setwarnings True

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan