Je website optimaal plaatsen op google

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi,
ik wil meer mensen naar mijn site halen (ik weet hij is nog niet af)
maar nu weet ik niet goed of ik de juiste zoekwoorden he genomen.
mijn site noemt : Karpervissen en Andere http://bjornkeskarpervissen.webs.com/.
alsk nu op google karpervissen intyp dan krijg ik mijn site niet te zien , ook niet op de volgende paginas.
kan iemand me helpen ?
ps site is gebouwd met webs :thumb:

Vriendelijke Groet
Ladyke

ben je ook lid van de nieuwsbrief??? daar stond meen ik in de oktober of november versie net iets in over je website goed in het oog te laten springen via google

Hoi Ladyke,
als nu op google karpervissen intyp dan krijg ik mijn site niet te zien , ook niet op de volgende paginas.
Hoei! Google heeft het nogal druk met het woord "karpervissen". Dat geeft "ongeveer 579.000 resultaten".
Er zijn dus ongeveer 579.000 min 1 collega-pagina's waarop het woord "karpervissen" ook gevonden wordt.

Als je in de top-honderd wilt komen (d.w.z. op één van de eerste 10 resultatenpagina's van Google) zal je een zware dobber hebben. Want daarachter zitten nog zo'n 55 duizend pagina's met elk 10 resultaten. En ik denk dat je site daar best ergens tussen zit.
Kortom, de concurrentie bij alleen het woord "karpervissen" is heel erg groot.

Anders wordt het als iemand gaat zoeken op woorden met details over karpervissen.
Bijvoorbeeld: zoek op karper rig met pellet, en je staat meteen op pagina 1 van de "ongeveer 1.030.000 resultaten"! :)
Zoek je op karperknopen, dan sta je op nr. 3.

Wat in elk geval erg belangrijk is om goed gevonden te kunnen worden, is dat per pagina de titel, de beschrijving, de koppen en de inhoud goed op elkaar afgestemd zijn.
Bv. je knopen-pagina:
Code:
Paginanaam: karperknopen.htm

<title>Karper Knopen - Karpervissen en Andere</title>

<meta name="description" content="De Vissite voor de beginnende en de professionele visser. Karperrigs,haken,aas en nog veel meer. Je vind hier alle soorten Karper tips , brasem etc. Uotvindingen .....">

Pagina-koppen:
[H1] Karpervissen en Andere
    [H2] Vissen Voor iedereen
        [H3] Gewone Rig Met Pellet
        [H3] Aanmelden & Registreren
        [H3] Translate Website
        [H3] Recente Videos
        [H3] Recente Foto's
        [H3] Recente Forum Posts
        [H3] Nieuwste Leden
De "description" is de algemene description van de site, en niet die van deze ene pagina (ik hoop dat het CMS mogelijk maakt de description per pagina aan te maken!).
In de description komt het woord "karperknopen" niet voor; ook niet los geschreven.
In de koppen van de pagina komt het woord ook niet voor ... en in de inhoud ook niet!
Nog knap dat Google 'm zo hoog in de lijst zet!

De pagina gaat ook helemaal niet over karper knopen, die gaat over een "Gewone Rig Met Pellet" - die staat wel in een kop, maar niet in de titel en niet in de beschrijving.
  • Dan zou ik de pagina noemen: "karper-rig-met-pellet.htm", en dat ook in de <title> zetten, en zo mogelijk ook in de description.
Op de homepage staat (behalve in de header) niet één keer het woord "karpervissen", wel "vissen"; maar ook het woord "karper" komt niet in de tekst voor. Voor wie de pagina ziet, zal het duidelijk zijn, maar voor een domme zoekrobot niet.
  • Ik zou er bv. van maken: de kop "Karpervissen - Intro",
  • en in de tekst i.p.v. "vissen": "vissen op karper",
  • en i.p.v. "Heb je vragen?": "Heb je vragen over karpervissen?".
Google denkt namelijk: als een woord in de paginanaam staat, èn in de titel, èn in de beschrijving, èn in een hoofdkop, èn ook nog in de inhoud staat, tja, dan zal die pagina daar wel erg over gaan; dus dat waardeer ik hoog als zoekresultaat.

Daarnaast spelen natuurlijk nog een heleboel andere factoren een rol bij de Google-indexering, maar als je trefwoorden (waar je op gevonden wilt worden) goed ingebakken zitten in de structuur van de pagina, scheelt dat altijd.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Prima geantwoord, csshunter. Over de andere factoren heb ik nog wel een tip:
zorg dat je website zoveel mogelijk bij andere websites gelinkt worden, met andere woorden, zorg dat de link naar jouw site op vele plaatsen te vinden is. Dit doe je door bijvoorbeeld in te schrijven bij de startpagina's en dergelijke. Ook het ruilen van de website-link met bevriende website-houders is een goede manier om een hogere ranking te krijgen.

hoi,
sorry voor het late antwoord :eek: deze topic was ik blijkbaar kwijt.
euhm css hunter is dit het enige wat je bovenaan in een html moet zetten ? :
HTML:
<meta name="description" content="De Vissite voor de beginnende en de professionele visser. Karperrigs,haken,aas en nog veel meer. Je vind hier alle soorten Karper tips , brasem etc. Uotvindingen .....">
(karpersite is nog van voor mijn kennis met html , css )
groet ladyke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan