Jellyfin ziet mijn series niet

edmoor

Inventaris
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 98SE, XP, 7, 10 LTSC, 11-25H2
Office versie
Office 2021
Jellyfin is geïnstalleerd op mijn Synology NAS.
Het aanmaken van een bibliotheek voor de films die op de NAS staan is geen enkel probeem, dat gaat prima.
Als ik een bibliotheek aanmaak voor de map met series, die ook op de NAS staan, dan worden deze door Jellyfin niet herkent.
De bibliotheek blijft dus leeg.

Als test heb ik Jellyfin daarna ook op een Windows PC geïnstalleerd en daar werkt het zonder enig probleem.
Zowel de films als de series worden prima herkent.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het niet herkennen van series door Jellyfin op de NAS?

Laatst bewerkt:
Geen ervaring mee maar dit vraagt Copilot:

Heeft gebruikersaccount van Jellyfin leesrechten op de map? Staan ze ook goed op de series?
Is de map als “Video” gedeeld?

Jellyfin lijkt vrij strikt in naamgeving, vooral bij series.

Bedankt voor je reactie.
Alles qua naamgeving en toegangsrechten staat goed.
Tot in den treure nagekeken.
En als het niet goed was zou het in Windows ook niet werken, terwijl het daar geen enkel proleem is.
Alle films en series worden herkend.
De films zijn voor Jellyfin op de NAS ook geen probleem, de series echter wel.
Die worden niet gezien.

Volgens Copilot :confused:
Dat je series wél ziet op Jellyfin voor Windows, maar niet op Jellyfin op je Synology NAS, is een klassiek Jellyfin‑op‑Synology probleem.

Zet je map structuur en naamgeving van (sub)mappen en afleveringen even in Copilot, misschien een klein dingetje wat wel goed gaat in Windows maar niet op de NAS.

Ik vermoed iets met bestandsnamen. Kan me heel vaag herinneren dat dat met name bij series wel eens een probleem was. Echter, wat is dan het verschil tussen Windows en Linux in deze?

De folders en bestanden zijn fysiek gelijk,
Deze staaan allen op de NAS waar zowel de Windows Jellyfin, als de NAS Jellyfin gebruik van maken.
Het lijkt dan inderdaad een probleem van Jellyfin op de NAS.

En even in Copilot...
Het gaat om 133 hoodfolders (Series) met ieder hun eigen seizoen mappen en afleveringen per seizoen.
Een totaal van 5,82 TB.

Voorbeeldje, hoofdfolder Game Of Thrones:
1770914920634.png
De seizoen zijn per subfolder benoemd als S01E01, S01E02 enz.

Plex op de NAS heeft er overigens geen probemen mee:
1770915158530.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan