Jet Clean

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Ik hoop dat deze vraag in de juiste sectie staat. De vraag is: op mijn pc is een programma geïnstalleerd met de naam Jet Clean. Programma schoont pc op, ruimt lege register sleutels op enz. Het is een gratis versie. Maar het duurt vaak heel lang en mekkert over van alles en nog wat, terwijl de pc nooit echt kuren vertoont. Is zo'n programma wel noodzakelijk? Windows Defender en zelf regelmatig aan schijfopruiming doen kan toch voldoende zijn? Bovendien meldt Win8 dat onderhoud automatisch op de pc wordt uitgevoerd. Ik zelf twijfel aan dit soort programma's.

Ja dat klopt wel. Vaak is het niet nodig maar toch soms handig om gebruikssporen te wissen.
Dat u zelf Windows Defender noemt toon wel aan hoe verwarrend het begrip "schijfonderhoud" eigenlijk is. Dit helpt volgens Microsoft tegen slechte en bedreigende programma's. Kijk daarom zelf nog eens goed na welke zaken u door Jet Clean laat regelen.

Het register laat ik maar zo af en toe opschonen. Daarvoor moet er iedere keer een herstelpunt gemaakt worden. Ook als je het programma dit iedere dag laat doen. Tijdelijke bestanden weet ik zelf wel te vinden. De tijdelijke internetbestanden hebben een maximale grootte toegewezen gekregen. Caché's zitten mij haast nooit in de weg en cookies verzamel ik graag.

Ik kan niet voor Win. 8 gebruikers spreken omdat ik dat nog niet heb maar schijfonderhoud en (Windows) updates schakel ik uit evenals Indexering van bestanden voor snellere zoekacties bij de schijfstations. Ik loop de lijst van op te starten programma's af en toe kritisch na en heb er ook een zoekprogramma voor die meer laat zien dan alleen bij de opdracht msconfig (ik ben nog bij Vista) op het tabblad Opstarten. Het heet AutoRuns. Verder heb ik een vorige versie van Vipre, CounterSpy versie 2, die in de setting "Paranoid" toestemming vraagt voor ieder achtergrondproces. Spybot help daar ook mee. Het bewaakt verder alle system internals zodat er niets in de instellingen verandert en het systeem te zwaar zou worden of enkele, voor mij onbekende, aanvullende taken krijgt. Net heb ik nog tegengehouden dat een installatie iets aan de taakbalk hangt bij de nieuwere versie van KMPlayer. Een schijfonderhoud programma zal daar niet behulpzaam bij zijn denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan