jet-database-vergendeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Als ik een database op het werk wil openen krijg ik volgende melding:

De microsoft jet-database-endine heeft het proces gestopt omdat u en een andere gebruiker dezelfde gegevens porberen te wijzigen.
In het menu optie staat nochtans 'Databases openen met recordvergrendeling uitgeschakeld'

Wat kan ik doen?

Dit zou fout 3197 moeten zijn.
En ik moet de methode update doen omdat een andere gebruiken gegevens zou gewijzigd hebben. Wat betekent dit?
We werken idd met twee personen aan een database maar tegelijk.

Treedt de fout ook op als je alleen in de database werkt? En waar staat de database op? Is dat een windows share of een Novell share of iets anders? Ik heb dit probleem eerder gehad met een novell share, vandaar...

Grtz,

Het staat op een windows netwerk.

De ene pc werkt met access2003, de andere met versie 2000.
Er kunnen wel formulieren bewerkt worden.
De tabel kan niet in gegevensbladweergave getoond worden, wel in ontwerp.

In welke versie is de database opgeslagen? Ik kan me voorstellen dat deze foutmelding kan optreden bij een access 2003 database die in access 2000 wordt geopend.

Maar hier kunnen best veel zaken een rol spelen, dus met een beetje pech wordt het een speurtocht...

Iets dat nooit kwaad kan is "Comprimeren en Herstellen". Die optie zit bij Extra --> Databasehulpprogramma's. Doe dit wel op de versie waarin de database is opgeslagen (ik vermoed 2000) en maak een backup van tevoren.

Grtz,

Het is gelukt!
Ik krijg nu een extra tabel met de naam 'MSysCompactError' als ik dat open krijg ik
'-1017' als error code
'Kan veld Description niet vinden' als omschrijving

Wat betekent dit?

Je mdb is corrupt.
Er is maar één manier om dit op te lossen.
Maak een nieuwe mdb en kopieer alle objecten uit de corrupte mdb naar de nieuwe mdb (gebruik hiervoor de import functionaliteit).

Heb dit gedaan en kan nu verder werken.

Ik krijg wel nog steeds een beveiligingswaarschuwing:
'Dit bestand is mogelijk niet veilig als het code bevat die schade veroorzaken op uw computer'
Dit is waarschijnlijk te maken met de beveiligingsinstellingen van macro's? Houden zo!
Of is er nog steeds schade? Ik heb de nieuwe mbd eens gecomprimeerd en hersteld en krijg geen foutcode meer.

Alvast bedankt

De melding die je nu nog krijgt komt volgens mij uit Windows zelf. Je krijgt die melding waarschijnlijk ook als je een script probeert uit te voeren.
Als je die melding kwijt wilt moet je de beveiligings nivo's van windows een beet je naar beneden bijstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan