jetway 993 as-l

Status
Niet open voor verdere reacties.

matt1979

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
hoi allemaal,

ik heb sinds gisteren windows 2000 laten installeren, maar er is nu 1 probleem, ik heb geen geluid, omdat ik geen disk had van mijn moederbord jetway 993 as-l.
kan iemand mij hier aan helpen??
stuur dan een email naar anthonykanhai@hotmail.com.

thanks,

gr matt

??

nou ik ben naar jetway.com gegaan, maar als ik dan zo'n bestandje download dan is dat een bin. document en die kan ik niet openen. wat moet ik hiermee doen?

en ik heb ook viaarena gedownload en dat heb ik geinstalleerd maar wat moet ik hier verder mee doen?

gr matt

.bin bestand is een bios update, heb je niet nodig. Als je die 4in1 geinstalleerd hebt zou je geluid moeten werken na een keer opnieuw opstarten.

Ik heb nog even bij jetway gekeken. Als die via niet werkt moet je deze hebben:

On board CMI 8738 Sound driver for BX2100/UltraBX2100/993AS/993AS-L/993BS/994AS/994AS-L and 738S1 Sound card

CMI 8738 Driver for Windows2000 VER 5.12.1638
ftp://ftp2.megasat.ch/jwtw/driver/8738_2k.zip

Geplaatst door nteusink
Ik heb nog even bij jetway gekeken. Als die via niet werkt moet je deze hebben:

On board CMI 8738 Sound driver for BX2100/UltraBX2100/993AS/993AS-L/993BS/994AS/994AS-L and 738S1 Sound card

CMI 8738 Driver for Windows2000 VER 5.12.1638
ftp://ftp2.megasat.ch/jwtw/driver/8738_2k.zip

Ik zou net zeggen; De Via4in1-drivers bevatten geen drivers voor de geluidskaart etc. Et zijn slechts de drivers voor een mobo met een Via-chipset.

ja sorry hoor ik heb niet zoveel verstand van computers, dus het gaat allemaal een beetje langzaam bij mij. maar ik heb het gedownload maar dan kan die het niet openmaken.

ligt het aan mij?

Geplaatst door matt1979
ja sorry hoor ik heb niet zoveel verstand van computers, dus het gaat allemaal een beetje langzaam bij mij. maar ik heb het gedownload maar dan kan die het niet openmaken.

ligt het aan mij?

Deels wel. Heb je het uitpakprogramma Winzip?

als ik dan op het programma mixer klik, dan duurt het erg lang voordat ie opstart en dan opeens geeft ie aan:mixer. exe heeft fouten gegenegeerd en wordt gesloten door windows. u dient dit programma opnieuw te starten.

als ik dit doe dan geeft ie weer hetzelfde aan.

Pak de driver uit naar een map bijv C:\sound
Klik met de rechter muisknop op deze computer, kies eigenschappen.
Kies daar het tabblad hardware en druk op de knop apparaatbeheer.
Waarschijnlijk zie je daar je geluidskaart staan met een vraagteken erbij.
Dubbelklik daarop en ga naar het tabblad stuurprogramma, daar druk je op de knop Bijwerken.
Kies volgende > Zoeken naar een geschikt stuurprogramma > zet een vinkje voor "een op te geven lokatie" en klik op volgende

Nu kan je bladeren kiezen en naar de map gaan waar je de driver uitgepakt hebt en de driver installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan