Jezelf fotograferen

Status
Niet open voor verdere reacties.

StarKim

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Ik heb een camera Sony Cybershot DSC-W35 geloof ik. Maar als ik die op statief heb en dan de timer ingeschakeld heb. Hoe krijg ik mezelf dan scherp op de foto? Je moet hem eerst scherp stellen en dan pas kun je op knopje drukken, dan komt de timer. En als je voor de camera staat ben je wazig.. Hoe los ik dit op?

Wilde foto van mezelf maken op afstand maar gaat niet lukken zo? Iemand idee?

Zet iets anders op de plaats waar jij gaat staan, stel daarop scherp en stel de timer in. Dan neem je de plaats van het andere object in.

Desnoods kleed je een stoel aan met een trui of iets dergelijks, als de camera maar kan scherp stellen.

Is wel een gokje dit, maar ikzelf zou het in iedergeval ook zo proberen.

hoever sta je van de camera af? de camera staat standaard toch op automatische scherpstelling? je hebt de Macrotoets toch niet ingedrukt (tulpje in je beeldschermpje)

sta dan paar meter van camera af (6 gok ik) en het tulpje staat niet aan. alles op automatisch. maar als je de timer indrukt moet je de camere scherpstellen (eerst half indrukken dan gaat lichtje knipperen en dan druk je door) maar ik krijg het niet voor elkaar, hoe irritant :p wil spannende foto's maken voor mijn vriend in afghanistan en daar ga ik niet iemand voor vragen.......

Ik heb ook nog zo'n spiegelreflex camera. Maar daar kan ik helemaal niet mee overweg.... daarom ben ik een meisje :rolleyes:

Juist ja:love:, je kan met die camera vast wel wat instellingen veranderen, je kan em ook op Manueel zetten, zet zult de gebruiksaanwijzing erop na moeten slaan en blijven uitproberen.
Je kan em scherp laten stellen op 6 meter, maar ook op 3 meter, dan sta/lig je dan uiteraard 3 meter van je camera af.

Welkom op Helpmij.:)

Ik weet niet hoe je die foto's naar Afganistan gaat sturen. Bedenk wel dat als je het via internet verstuurd, het ook in verkeerde handen kan vallen. (verspreiding)

Kijk eens of het lukt de foto's scherp te krijgen in de "Onbeperkte afstand".

Bedankt ik zal het proberen, maar ik ga de foto's niet via internet versturen... het internet is daar wel aardig traag. Ik heb er een andere manier voor. :)

En hoe doe ik dit met de Olympus E300?
Heb er de ballen niet verstand van. Maar de olympus e300 fotografeert beter. Maar ik weet niet hoe ik hem moet instellen voor op een statief... Iemand een idee?

In de handleiding die HIER te downloaden is, vind je op pagina 72 "Fotograferen met de zelfontspanner".

Heb ik gelezen ja! Maar ik heb geen afstandbediening. Die kosten rond de 90 euro.

Als u de optionele afstandbediening (RM-1) gebruikt, kunt u ook zelf in de opname
verschijnen of een nachtelijke scène fotograferen zonder de camera aan te raken.

Net als bij de andere camera moet je hem eerst half indrukken en dan stelt hij zich scherp.......

Je kunt toch gewoon de zelf onspanner zonder remote gebruiken. Op tijdklokje zetten, ontspanner half indrukken om de camera scherp te stellen op het punt waar jij wil gaan staan/zitten/liggen. Door drukken en snel naar die plek gaan. Vaak heb je wel een aantal seconden en bij sommige camera's kun je de aftel tijd ook nog instellen.

Ok ik stel scherp op een achtergrond.. daarna druk ik hem helemaal in. Dan gaat de timer. En dan ben IK wazig.. Hele achtergrond of object, wat dan ook is scherp behalve ik.. snap je nu het probleem? Ik kan hem niet scherpstellen als ik daar sta. Mijn armen zijn namelijk niet 5 meter lang..

Je stelt op de achtergrond in, hier ga je al de mist in. Zelf ben je dichterbij dan de achtergrond, dus de afstand klopt niet. Neem iets waarop je scherp kunt stellen, dat precies op de plek is, waar jij jezelf wilt fotograveren.

Zet bijvoorbeeld een krukje of een vaas op die plek neer waar je gaat zitten.... voor het scherpstellen van de camera.

Ok ik stel scherp op een achtergrond.. daarna druk ik hem helemaal in. Dan gaat de timer. En dan ben IK wazig.. Hele achtergrond of object, wat dan ook is scherp behalve ik.. snap je nu het probleem? Ik kan hem niet scherpstellen als ik daar sta. Mijn armen zijn namelijk niet 5 meter lang..

Misschien bewegingsonscherpte. Het lijkt me ontzettend lastig om op zo'n manier een mooie, scherpe, leuke en/of "spannende" foto van jezelf te maken. Ik wil niemand te kort doen hoor maar is niet simpeler om het aan de vakfotograaf te vragen? Of een forum voor fotografie te bezoeken? Ik meen dat onderstaande zo'n forum is.

http://www.fotokennis.nl/index.html#

Een vakfotograaf is ook wel makkelijker om te vragen om foto's te maken. Maar geld heb ik niet. Ik wil mijn studie afmaken. Baan ben ik kwijtgeraakt omdat ik geopereerd moest worden, en een inkomen heb ik dus nu niet. Ik zal de techniek met het krukje of iets dergelijks proberen:thumb:

Een vakfotograaf is ook wel makkelijker om te vragen om foto's te maken. Maar geld heb ik niet. Ik wil mijn studie afmaken. Baan ben ik kwijtgeraakt omdat ik geopereerd moest worden, en een inkomen heb ik dus nu niet. Ik zal de techniek met het krukje of iets dergelijks proberen:thumb:

Je hebt me verkeerd begrepen:(, de vakfotograaf uitleg vragen over hoe je het beste dat doet wat jij graag wil:) dat is wat ik bedoelde:thumb:

Ik vraag me één ding af, en sorry dat ik het vraag: heb je werkelijk niemand die een foto van jou wil maken? Het is natuurlijk altijd leuk om jezelf te fotograferen, b.v. als deel van een groep, maar da's een stuk makkelijker omdat je eerst scherpstelt op die groep, de zelfontspanner instelt, zeg op 10 seconden, en dan bij de groep gaat staan. Je telt samen luidop af (goed voor een glimlach) en voilà ! :D

Ik vraag me één ding af, en sorry dat ik het vraag: heb je werkelijk niemand die een foto van jou wil maken? Het is natuurlijk altijd leuk om jezelf te fotograferen, b.v. als deel van een groep, maar da's een stuk makkelijker omdat je eerst scherpstelt op die groep, de zelfontspanner instelt, zeg op 10 seconden, en dan bij de groep gaat staan. Je telt samen luidop af (goed voor een glimlach) en voilà ! :D

wil spannende foto's maken voor mijn vriend in afghanistan en daar ga ik niet iemand voor vragen.......

;)

Het scherpstellen op een object is de beste tip, dan weet de camera de afstand en zul jij ook gewoon volledig scherp in beeld zijn. :)

Aha! Maar dan wil iemand van ons toch graag helpen, met de oogjes dicht ?! :D

(had die opmerking niet gezien)

PS: en misschien is een beetje wazig niet eens zo'n slecht idee? Flou artistique... zoals wij hier in Vlaanderen zeggen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan