Join binnen VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

royvdh65

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Ik ben al enige tijd bezig met een relatief eenvoudig formuliertje maar ik krijg hem niet aan de gang. Ik wil aan de hand van een ServiceOrderNr de status opvragen. Hierbij staat de ServiceOrderNr in de tabel ServiceOrder en de status (CODEPOSITION) in de tabel MasterData, de koppeling tussen deze tabellen is dboServiceOrder.No_ en dboMasterData.[NAV ItemCode]. Een gegeven uit een tabel halen lukt me wel dus ga ik er vanuit dat de fout in de Join zit, alleen ik zou niet weten waar. Code:

Dim dbs As Database
Dim recJob As Recordset
Dim strSQL As String

Set dbs = CurrentDb()

strSQL = "SELECT dboServiceOrder.No_, dboMasterData.CODEPOSITION" & _
"FROM dboServiceOrder INNER JOIN dboMasterData ON dboServiceOrder.No_ = dboMasterData.[NAV ItemCode]" & _
"WHERE dboServiceOrder.No_ = '" & ServOrdNr & "'"

Set recJob = dbs.OpenRecordset(strSQL, dbOpenDynaset)

If Not recJob.EOF Then
Status = recJob.Fields("CODEPOSITION")
Else
MsgBox "Geen records gevonden"
End If

De foutmelding die ik krijg staat in de bijlage:

Bijlagen

• foutmelding11-03.jpg
    foutmelding11-03.jpg
    17 KB · Weergaven: 59
Als je goed naar je foutmelding kijkt kun je meteen zien waar in ieder geval een fout zit ;)
Tip, kijk eens naar het stukje tekst in de foutmelding waar het woord FROM staat.

Tardis

Als je goed naar je foutmelding kijkt kun je meteen zien waar in ieder geval een fout zit ;)
Tip, kijk eens naar het stukje tekst in de foutmelding waar het woord FROM staat.

Tardis

Ja ik had de fout al gezien, ik had mijn status ook al enige tijd op "opgelost" staan omdat ik niet wist hoe ik zo'n post moest verwijderen. Maar toch bedankt voor het meedenken;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan