• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

join nabootsen in gewone excel functies

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
zoals bij de som functie om een gebied op te tellen.
is er zo iets om tekst samen te voegen. in gewone excel functies?

eventueel met een matrixformule

In de nieuwste versie heb je de functie TEXTJOIN(). Ik weet niet vanaf welke versie.

dan wordt het tijd voor een nieuwe versie , heeft iemand een tip voor een nieuwe versie? bvb ..... moet je niet nemen of juist wel

Je wilt tekst samenvoegen van een gebied?

Hoe groot is dat gebied?

@Sylvester, ik zat ook te denken aan een nieuwere versie op mijn PC. Ik gebruik net als jou ook Excel 2010 waarbij ik de laatste tijd steeds vaker merk dat functies niet beschikbaar zijn in deze versie.
De gratis updates van office 365 spreken mij zeker aan maar de eenmalige aankoop van office 2019 misschien nog wel meer

Bijlagen

• exc.png
    exc.png
    191,6 KB · Weergaven: 37
alphamax , ik zoek eigenlijk een tekstsamenvoegen die je ook met bvb de verschuiven functie kan vullen.

JVeer , waar zou jij hem kopen?

De laatst keer dat ik TEXTJOIN of concatenate met standaard excel-functies probeerde te maken, lukte het niet.
Dus ik denk dat het niet kan om een universele formule te maken.

Overhoeveel cellen hebben we het eigenlijk?
Je kan in TEKST.SAMENVOEGEN per cel een VERSCHUIVING toevoegen.
Weinig cellen, overzichtelijke formule, veel cellen monsterformule.

Of plaats een voorbeeldbestandje, misschien kunnen we dan een werkbaar alternatief verzinnen.

Laatst bewerkt:
Kan alleen maar met VBA of een monsterformule.
Je bent niet de eerste die dit vraagt en je bent ook niet de eerste die hier geen oplossing voor krijgt helaas.
Daarom ben ik blij met VBA, formules die niet bestaan in excel kan ik zelf maken.
Ik snap de aversie van sommige tegen VBA dus niet.

p.s. in google spreadsheet kan het wel.

Laatst bewerkt:
in H1 de verschuiving

in I2
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(VERSCHUIVING(A1;H1;);D2;VERSCHUIVING(A2;H1;))

edit: in excel2007nl

Laatst bewerkt:
Met de voorwaarde lengte >=4

Code:
=TEXTJOIN(D2;TRUE;IF(LEN(A1:A12)>=D1;A1:A12;""))

Versie afhankelijk opslaan als matrixformule.

Mijn advies Office 365 dan krijg je dit soort 'speelgoed' erbij. Of het ook werkt op mobiele apparaten weet ik niet.

Mijn Excel voor Android heeft al Dynamic arrays en de nieuwe Filter functie e.d. dus ja, mobiele apparaten gaan ook "mee", maar het kan wat achter lopen.

Jan, in Excel voor Android werken daar ook macro's?
en is het behoorlijk uitwisselbaar met excel voor pc?
en waar draait Office 365 allemaal op? en wat kost die per jaar?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan