Joke_IRRITAN.A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinky

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
Hallo,

Ik was al ergens begonnen, maar ineens was ik het kwijt, dus begin maar overnieuw.

Sinds vorige week is er iets behoorlijk mis.
Maar na veel zoeken denk ik dat om een Joke gaat.

Gevolgen: email versturen onmogelijk, slepen doet het niet meer, zoeken en help is niet te activeren, Norton doet het niet meer, en nog andere programma's enz.

Na een scan met House Call een melding van een "virus" en heb 'm verwijderd, maar het was daarmee nog niet verholpen.

Het zat in bestand H:filmpjes\mail\mail\mailontvangen\FwFwgrrrr.eml"IRRITANT1.EXE*

Het heeft ook iets te maken met Javascript en ActiveX (geen idee hoe beiden werken of waar ze voor dienen dus weet ik ook niet precies welke acties ik hierop moet nemen).:confused:

Inmiddels heb ik 2x de XP cdrom opnieuw gedraaid en daarna gaat het wel weer goed, maar ben nu toch erg benauwd om een Word document te openen. (Het vreemde is dat het niet bij alle word documenten is):rolleyes:

Als er iemand is die hiermee ervaring heeft en het geval:p heeft weten op te lossen, dan graag:D Inmiddels weet ik niet meer waar ik het moet zoeken

Alvast bedankt
Inky:)

Geplaatst door Tinky
Hallo,

Ik was al ergens begonnen, maar ineens was ik het kwijt, dus begin maar overnieuw.

Sinds vorige week is er iets behoorlijk mis.
Maar na veel zoeken denk ik dat om een Joke gaat.

Gevolgen: email versturen onmogelijk, slepen doet het niet meer, zoeken en help is niet te activeren, Norton doet het niet meer, en nog andere programma's enz.

Na een scan met House Call een melding van een "virus" en heb 'm verwijderd, maar het was daarmee nog niet verholpen.

Het zat in bestand H:filmpjes\mail\mail\mailontvangen\FwFwgrrrr.eml"IRRITANT1.EXE*

Het heeft ook iets te maken met Javascript en ActiveX (geen idee hoe beiden werken of waar ze voor dienen dus weet ik ook niet precies welke acties ik hierop moet nemen).:confused:

Inmiddels heb ik 2x de XP cdrom opnieuw gedraaid en daarna gaat het wel weer goed, maar ben nu toch erg benauwd om een Word document te openen. (Het vreemde is dat het niet bij alle word documenten is):rolleyes:

Als er iemand is die hiermee ervaring heeft en het geval:p heeft weten op te lossen, dan graag:D Inmiddels weet ik niet meer waar ik het moet zoeken

Alvast bedankt
Inky:)

Dit is geen spyware gerelateerd iets. Dit is een zéér flauwe en inderdaad zeer irritante e-mail.
Hij opent namelijk 126 lege berichten op je beeldscherm.
hier de oplossing hoe je het programma stopt als hij al gestart is.

Open je windows verkenner en ga naar
H:filmpjes\mail\mail\mailontvangen\
Zoek daar het bestand "FwFwgrrrr.eml"
en delete hem.
Gooi daarna ook je prullenbak leeg.
Als het goed is mag hij nu niet meer terug komen.

Groetjes,
Olav

Is je probleem verholpen met die irritante joke?

Olav

javascript

voor diegene die het niet weet: met shift+delete komt een bestand niet eerst in de prullenbak, makkelijker dus.
maar hoe ben je aan dit 'ding' gekomen dan?? gehackt? of alleen maar een mailtje die je met POP3 gekregen hebt?
Javascript is een programmeertaal, die een grote aanvulling is op HTML op het internet, veel irritante sites met oneindige berichtjes die je moet wegklikken zijn gemaakt met javascript. en ook password-protection is vaak met javascript. (makkelijk te omzeilen password-protection)

Gelukkig is het opgelost en ik heb geloof ik bij Haijck ergens een berichtje achter gelaten, maar ik weet niet nog niet precies waar wat te doen.

Om op je vraag te antwoorden M33. Ik heb het via email binnen gekregen.
Als vrijwilliger had ik me opgeworpen om de reserveringen via ons kinderfilmtheater bij te houden en zodoende kreeg ik besmette mail binnen. Norton had er al 2 tegengehouden, maar degene met de joke had ik per ongeluk geopend. Niet vermoedende dat er een joke inzat natuurlijk. ( Ik klikte hem aan om weg te gooien en toen ging ie open)
Toen had ik zone alarm nog niet. En ook alle updates van microsoft nog niet.
Nooit aan gedacht dat er zoveel rotzooi verstuurd wordt naar onze site (het is een schande!:mad: )

Nu bekijk ik de mails via de server en haal ik ze niet meer binnen.

Dankzij de hulp van forums en kennissen is het me uiteindelijk gelukt om de pc weer in goed werkende staat te krijgen. Alles bij elkaar ben ik er toch wel een weekje mee zoet geweest.

Om nog even te reageren op jouw opmerking Olav. Wat Joke bij mij deed was weer iets heel anders.
Ik kon niet meer slepen, alle hulpfunkties waren ontoegankelijk, kon niet meer kopieren. Dus bestanden veilig stellen was er niet meer bij. Een link aanklikken werkte niet. Alle handige dingen deden het niet meer.

Dankzij jullie hulp en die van anderen is dit probleem nu de wereld uit.:thumb:

Bij deze reuze bedankt. Zoals jullie wel gezien hebben kom ik steeds weer nieuwe dingen tegen waar ik nog geen kaas van gegeten heb, maar al doende leert men.

En met de hulp van jullie kom ik steeds weer een stapje verder in het onder de knie krijgen van "gekke" of onbegrijpelijke dingen.

Het is goed dat dit er is:thumb:

Wie weet kom ik nog eens zover dat ik ook anderen kan helpen.
:)
Groetjes,
Tinky

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan