Joleprogram

Status
Niet open voor verdere reacties.

UTAH

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Berichten
25
telkens mijn computer gedurende een 10-tal minuten stilstaat verschijnt een virusmelding waarin staat
"Jokeprogram Only_game"
found in file:
C:\System volume information/restore...............
vervolgens melding om scan te doen met mijn AVG-scanner. Dit levert echter geen resultaat op daar de scanner geen virus vindt. Indien dit een virus is hoe te verwijderen.
 
Even je System Restore cache schoonmaken:

ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.
Start de computer opnieuw op wanneer het je gevraagd wordt. Bij het opstarten worden de in de Restore map opgeslagen gegevens gewist, je virus is weg, en System Restore wordt automatisch weer opgestart.

XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Bij het opstarten worden de in de Restore map opgeslagen gegevens gewist, en je virus is weg.

Zet vervolgens desgewenst 'System Restore' weer aan.

Succes,
 
UTAH,

Dit is geen virus, maar een nepvirus en is niet schadelijk voor de computer:

Dit is wat symantec (Norton) erover schrijft:

This is a joke program. It is not a virus, worm, or Trojan, and it is not detected as such. By design, Symantec Security Response does not provide virus definitions to detect joke programs. Such programs are not malicious, and detecting them only leads to unnecessary virus alerts which could cause you to believe that you have run or received a dangerous program when you have not.
 
Dat ben ik zonder meer met je eens, en afhankelijk van de omvang van de System Restore map zal het probleempje ook na verloop van tijd vanzelf verdwijnen, maar ik kan me toch voorstellen dat Utah misschien ook wel wat sneller van die vervelende virusmelding af wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan