Joomla handig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Marly*

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hoi iedereen,

Is Joomla makkelijk om te leren en kun je met dergelijk programma gemakkelijk professioneel ogende websites maken?

Ik heb zelf wel al ervaring met het zelf bouwen van websites adhv html en css, maar zit met mijn kennis aan ene glazen plafond waardoor ik geen professioneel ogende websites kan bouwen, dus zoek ik naar een goede en handige oplossing (gebruik van templates of ontwerppgramma's als Joomla)

En hoe zit het met de weergave van websites in verschillende browsers die met Joomla zijn gebouwd?

Of is een ander websiteontwerpprogramma aan te raden?

Groetjes Marly

Je haalt hier een paar dingen door elkaar.
Joomla is GEEN programma, doch een script en wel een Content Managment Script.
Daartoe heb je sql en php ondersteuning nodig.

Alle files van het prog kun je zo uploaden en je site opzetten.
Evenwel de layout, de template zogezegd, zul je indien fraaier gewenst zelf moeten maken.
Daartoe heb je wel een programma nodig, een html editor.

Test altijd je site in IE FF Safari en GC
en controleer hier:
http://validator.w3.org/

:cool:

Ja, ik heb totaal geen verstand van Joomla:o Kwam het toevallig tegen in mijn zoektocht naar templates. Het klinkt nogal ingewikkeld. Dan toch maar voor templates gaan zeker?

De mogelijkheden van de webhost zijn zeker ook van invloed op de keuze voor een manier om een website te bouwen? Of draaien alle Joomla/templates even goed op alle/meeste webhosts?

Normaal gesproken heb je bij een betaalde hosting sql en php.
Kijk wel welke versies ze hebben, anders werken sommige codes niet.

Je kunt natuurlijk sub-domeinen aanmaken, of en extra map om op te experimenteren met sql en php.

:cool:

Ok, geen probleem dus want mijn hosting ondersteunt php en sql. Maar ik ga toch maar voor de template. Dat sluit beter aan bij mijn huidige kennis over html en php.

Joomla! is een CMS welke niet al te moeilijk is om een site mee op te zetten, het enige wat nodig is is dus een host met php en sql, (gebruik zelf one.com).
het mooie aan Joomla! is dat het een overzichtelijk geheel blijft en als de site eenmaal klaar is, er geen kennis over php, sql, html etc nodig is om de site bij te houden.
wat betreft de templates, overal op internet vind je ze wel gratis, de meeste templates zijn eenvoudig aan te passen naar wens met een pogramma als photoshop of fireworks.
twee grote jongens in het bouwen van echt mooie templates zijn rockettheme en yootheme, voor de meeste van deze templates moet betaald worden maar een vastberaden googler vind ze wel :D
succes ermee !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan