Joomla! of Wordpress?

Status
Niet open voor verdere reacties.

axisrules

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Berichten
68
Hallo allemaal.

Ik heb een opdracht gekregen om een website te maken dat CMS mogelijkheden nodig heeft. Ik ben bekend met Joomla! 1.5 maar niet met Wordpress, ik heb gezien wat Wordpress allemaal kan en begin te twijfelen.

Het is een website met een aantal eisen;
- Men krijgt een eigen profiel als ze zich registreren. Ze moeten bestanden (.doc .pdf etc) kunnen uploaden. Administratoren en "premium accounts" kunnen dit zien. "normale gebruikers niet". leden moeten uit een dropdown menu kiezen (vak1, vak2, vak3, etc).
- Men kan tegen betaling (ideal plugin?) upgraden naar een "premium" account.

Volgende stukje kan ingewikkeld zijn, ik heb het zo duidelijk mogelijk uitproberen te leggen.

- Elk lid kan een "artikel" aanmaken, ze moeten eerst uit een dropdown menu kiezen (vak1, vak2, vak3, etc) en ze moeten uit een tweede dropdown menu iets kiezen (vak1, vak2, vak3, etc). Op een artikel kunnen leden kunnen lezen en reageren.

- de auteur kan tags aan hun artikelen koppelen, tagcloud plugin?
- Een lid moet uit een menu (vak1, vak2, vak3, etc) aan kunnen klikken en de CMS laat dan een lijst zien met desbetreffende artikelen die de originele auteur heeft aangegeven in dropdown nummer 2 gesorteerd op "nieuwste" of "meest bekeken".

Het is een beetje chaotisch maar het covert wel de meeste eisen die de CMS moet hebben. Hoewel ik vast wel opeens met meer eisen kan opkomen.

Ik heb ervaring met Joomla! 1.5 en kan mijn eigen templates maken.
Ik heb Wordpress een keer geprobeerd, had er helaas wel moeite mee met het bewerken ervan. Maar ik heb echt prachtige templates gezien (en gratis!).

Het ligt meer aan de beschikbare plugins die de 2 CMS te bieden heeft.

Weet iemand welk CMS aan de eisen voldoen?

Duizend maal dank!

Axis.
 
Volgens mij zijn er meer plugins beschikbaar voor Joomla dan Wordpress. Zelf gebruik ik ook op verschillende sites Joomla en dat bevalt mij prima. Ik heb ook een keer met Wordpress gespeelt, alleen zag er al gauw vanaf.
 
Ik had precies hetzelfde gevoel. Ik was Joomla! gewend, wordpress is misschien was makkelijker voor mensen die helemaal geen ervaring hebben maar daar val ik helaas niet onder.
Ik heb mijn oog laten vallen op een gratis template van Wordpress ipv zelf een nieuwe template maken. scheelt wat tijd.
Het is dus echt de plugins die het hem doen. heb je misschien een paar plugins van joomla die handig kunnen zijn?

Mvg,

Axis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan