Joomla of wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmith

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik wil een website maken, die uit 5 á 6 pagina's zal moeten bevatten: 1x index, 2x tekst pagina's, 1x slideshow en 1x ingebouwde contactmail + google map plattegrond.

Ik ben zelf een beginneling :eek:, wat betreft het maken/ bouwen van een website. Die ervaring om een complete website te maken heb ik dus nog niet. Maar ik heb wel een enorme interesse voor. Nu zit ik te twijfelen, welk programma (joomla of wordpress) ik het liefst ermee moet leren/werken om deze website ( uit 5 á 6 pagina's ) te kunnen bouwen.

Hebben jullie een suggestie voor mij?:rolleyes:

Ik (persoonlijk) vind Joomla een stuk beter dan WordPress, ook omdat er meerdere en betere templates voor beschikbaar zijn.
Ook is WordPress gemaakt voor een Blog, al kun je deze makkelijk aanpassen als website, is Joomla toch beter geschikt als website dan WordPress.

Bijna overal is een Extensie of Module voor beschikbaar, bijvoorbeeld een voor het contact formulier. (http://extensions.joomla.org/extensions/contacts-and-feedback/contact-forms/16171)

Ik ben zelf ook begonnen met Joomla, en erg ingewikkeld is het niet, er zijn ook veel instructie video's op YouTube te bekijken.

En ik vind Wordpress juist beter. Werkt gemakkelijk, niet 10.000 functies die joomla wel hebt en die je toch nooit allemaal gebruikt.
Zat modules die je gratis kan downloaden. Voor design kan je terecht op : http://themeforest.com, een perfecte site voor goedkope templates. Makkelijk te installeren en er zijn zat handleidingen online.
Zo kan je als beginner gewoon makkelijker en ver komen. Dus ik raad Wordpress aan ;)

De tijd dat Wordpress enkel een blog was ligt achter ons. Je kunt er inmiddels een volledige webwinkel, forum, etc, etc. van maken. En dit vaak ook nog binnen een paar minuten met behulp van de uitstekende gratis plug-ins. Als je dan ook nog eens zo slim bent je site bij een fatsoenlijke partij te hosten dan heb je echt iets krachtigs in handen.

En Joomla kan dit ook allemaal.

Fundamenteel verschil tussen beiden is het volgende: Joomla is een echt CMS. Je kunt met meerdere mensen een site beheren en bewerken. De rechten van iedereen kun je nauwkeurig definieren (een tekstschrijver kan bijv. het design niet aanpassen). Dit is bij Wordpress bijv. niet zo snel mogelijk. Op het gebied van snel een paar pagina's maken is Wordpress weer sneller.

Ik zou zeggen. Probeer beide en ontdek zelf wat je het prettigst vind werken.

Ik ben het verder ook met RogerS eens, je kunt het altijd proberen!

Beste allen,

Bedankt voor jullie hulp. Ik ben besloten om met wordpress aan de slag te gaan. Gezien de omvang van mijn website.

Ik las iets over het programma "artisteer" :shocked:, toen ik aan het google-n was. Is artisteer een verlengstuk van wordpress om template aan te passen of echt een standalone programma om een zelfstandige site mee te bouwen?

Wat zijn de voordelen van artisteer? :confused:

Nouja, met Artisteer is het zo dat je begint met een template, en die helemaal kunt veranderen, ik weet ik ook niet of je echt vanaf het begin kunt beginnen, dus als een witte pagina.

ik vind het zelf niet zo'n fijn programma om mee te werken.

Ik raad je WordPress aan, ideaal. Wat er hier ook al gezegd wordt: de tijd dat WordPress alleen een blog is ligt ver achter ons. De mogelijkheden van WordPress zijn eindeloos, maar kunnen ook beperkt blijven. Ik schrijf bij WPLounge.nl waar veel artikelen staan over WP (tips, tutorials, etc.). We hebben ook een beginnershandleiding gemaakt, misschien iets als je nog weinig weet van WordPress ;-). Succes met je keuze & site!

Met artisteer kun je een template maken voor o.a. je Joomla of Wordpress site. Het resultaat uit artisteer gebruik je dus als basis in Joomla of Wordpress.

Met artisteer kun je een template maken voor o.a. je Joomla of Wordpress site. Het resultaat uit artisteer gebruik je dus als basis in Joomla of Wordpress.

Weet ik, mijn reactie ging nog over het eerste deel van de discussie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan