Joomla - phocaguestbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Hey Helpmij-vrienden,

Ik zit met het volgende probleem en kom er echt niet meer uit.
Zodra ik phocaguestbook probeer te instaleren krijg ik de volgende melding

component Installeer: DB function failed with error number 2006
MySQL server has gone away SQL=INSERT INTO 5fvd_components VALUES( 0, 'Phoca Guestbook', 'option=com_phocaguestbook', 0, 0, 'option=com_phocaguestbook', 'Phoca Guestbook', 'com_phocaguestbook', 0, 'components/com_phocaguestbook/assets/images/icon-16-pgb-menu.png', 0, '', 1 )
SQL =
INSERT INTO 5fvd_components VALUES( 0, 'Phoca Guestbook', 'option=com_phocaguestbook', 0, 0, 'option=com_phocaguestbook', 'Phoca Guestbook', 'com_phocaguestbook', 0, 'components/com_phocaguestbook/assets/images/icon-16-pgb-menu.png', 0, '', 1 )JFTP::delete: Bad response
JFTP::delete: Bad response
Error Loading ModulesMySQL server has gone away SQL=SELECT id, title, module, position, content, showtitle, control, params FROM 5fvd_modules AS m LEFT JOIN 5fvd_modules_menu AS mm ON mm.moduleid = m.id WHERE m.published = 1 AND m.access <= 2 AND m.client_id = 1 ORDER BY position, ordering

Trouwens met meer modules / componenten dit ik probeer te instaleren krijg ik meldingen.

module Installeer: DB function failed with error number 2006
MySQL server has gone away SQL=SELECT `id` FROM `5fvd_modules` WHERE module = 'mod_coolhits' AND client_id = 0
SQL =
SELECT `id` FROM `5fvd_modules` WHERE module = 'mod_coolhits' AND client_id = 0Error Loading ModulesMySQL server has gone away SQL=SELECT id, title, module, position, content, showtitle, control, params FROM 5fvd_modules AS m LEFT JOIN 5fvd_modules_menu AS mm ON mm.moduleid = m.id WHERE m.published = 1 AND m.access <= 2 AND m.client_id = 1 ORDER BY position, ordering

Kan iemand mij hiermee helpen?

Laatst bewerkt:
Die melding zegt dat MySQL even niet beschikbaar was. Dit ligt aan je hosting, niet aan de component die je probeert te installeren.

Je kan ook de component bestanden via FTP uploaden, en daarna via het backend installeren. Misschien lukt het op die manier wel.

Succes!

Welke host gebruik je?
Ben zelf bij one.com en had de laatste tijd veel problemen, heb one.com verzocht mijn domein naar een andere server te verplaatsen en presto! Alles werkt weer naar behoren.

of heb je soms meerdere sites op 1 database lopen met dezelfde prefix ?

Mijn host is flexwebhosting... verder was ik wel verder gekomen met de database. Heb op internet een optimalisatie programma gevonden.

Ik gebruik de zelfde database trouwens maar voor een site. Niet meerdere site op een database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan