JOOMLA! Problemen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion2u

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik heb sinds het installeren van mijn nieuwe joomlaxtc template VEEL problemen.
Eerste probleem zit hem waarschijnlijk (according to joomla support forum) in de css.
http://www.marion2u.com/index.php?o...=category&layout=blog&id=6&Itemid=183&lang=no
Hier zie je dat er een heuse witruimte is, en dat de titels niet in het gewenste font tevoorschijn komen.

Dan is er een probleempje met de javascript van de menu's.. zie tonen niet zoals ze moeten zijn. een voorbeeld van hoe het moet kun je zien op http://demo.joomlaxtc.com/ecolife

En dan is er nog bijkomend dat sinds gisteren de member login niet meer blijkt te werken, en hij nu linkt naar de pagina waar de bezoeker op zit..

Hopelijk weet iemand hiermee raad, ik heb de voorbije dagen niets anders gedaan dan forums afgeschuimd.. geen resultaat!

Kim

Wat ik eerst zou doen is dit template de-installeren. Als het goed is zijn de problemen voorbij en kun je de website weer live zetten.
Dan zou ik in een testomgeving - dus op een andere server - het template gaan uitproberen. Stap voor stap de code nalopen om te zien waar de problemen zitten, en verhelpen. Als alles werkt zet je het over naar de live site.

Daar ben ik al mee bezig, de site is niet live voor gebruikers.. hij is al een maand offline (ging er eerst mee stoppen).
NU het ligt duidelijk aan de template, zoveel is duidelijk maar ik vind de code problemen niet terug.. daarop hier dit topic

De problemen die je schetst zijn niet met een 1 slimme muisklik op te lossen, daarvoor zul je echt in de code moeten kijken. Je kan niet verwachten dat iemand op dit forum dat voor je gaat doen.

Ik kan je wel wat algemene tips geven: Javascript problemen komen vaak door conflicterende scripts. Als je meerdere Javascripts hebt draaien kun je die uitzetten, en eens kijken of het Javascript menu dan wel werkt. Zo kom je erachter waar het probleem zit.

Problemen met de opmaak: zoek in de pagina op welke class de verkeerde opmaak heeft (bijvoorbeeld "contentheading"). Die class zoek je op in het stylesheet van het template, en je past het aan.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan