Joomla Static website

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Ik ben een tijdje bezig met websites maken en wil het qua design en functionaliteit voor mijn "klanten" mooier en makkelijker maken. Ik heb geen tijd meer om elke website die ik heb gemaakt aan te passen via Dreamweaver als de "klanten" er om vragen. Ik heb wat onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat ik vanaf nu met Wordpress CRM systemen op mijn webpagina's te zetten.

Nu wil ik graag deze website (http://www.goodnightladies.nl) aanpassen (Twitter berichten erop, nieuwe footer etc) en tegelijkertijd hiervan een Wordpress template maken. Ik heb wat gezocht op het internet en Wordpress op een server van mij geinstalleerd. Als ik nu de files van Wordpress bekijk in Dreamweaver wordt ik helemaal gek.

Er zijn zoveel files dat ik echt geen idee heb hoe ik mijn website naar Wordpress moet omzetten. Het zijn allemaal .php files. Ik wil graag dat mijn ''Klaten" tekst kunnen plaatsen en aanpassen, nieuwe foto's kunnen plaatsen (op een nieuwe pagina) en heb alle andere blog functies van wordpress niet nodig. Ik heb wil dus een statische wordpress site, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Alle tutorials op internet gaan over de codes, maar geen 1 laat zien hoe je bijv. vanaf een photoshop design een wordpress template maakt. Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen!

Groeten

Met wordpress kun je ook een static site maken. Zoek maar eens op google op static site + wordpress. Zelf de site bijhouden/voeden kan dan ook. Je bent uiteraard wel wat beperkt door wordpress zelf, maar een template maken voor wordpress doe je het simpelst met het programma Artisteer.

Er zijn heel veel plugins die je op wordpress kunt toepassen voor allerlei functionaliteiten. En uiteraard is het wel belangrijk dat je jezelf wat verdiept in PHP. Ik wed dat je zeker 95% van het uiterlijk met Wordpress kan bereiken. Op bijvoorbeeld www.themes2wp.com kun je genoeg templates vinden die jouw voorbeeldsite benaderen.

Beantwoordt dat je vraag?

Laatst bewerkt:
Is het noodzakelijk om over te stappen op Artisteer (ik werk nu met Dreamweaver). Ik zal een kijken voor die templates en me verder verdiepen! Als ik meer nodig heb laat ik het je weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan